laikagumman

Direktlänk till inlägg 17 februari 2013

Kloslip

Av Laika - 17 februari 2013 17:00

På senare tid har matte alltid lämnat in mig på kloklippning för vi är aldrig överens när det kommer till mina klor. Hon vill klippa, det vill inte jag. Matte klipper i pulpan och jag gnäller. Matte blir nervös och jag blir ännu mer ryckig och trilskas ännu mer. Ja, det går helt enkelt inte. Det är en svettig match varenda gång och då resulterar klippningen i små, små svartpepparkorn på golvet så är det ens lönt att klippa när man klipper så lite undrar jag då. Nä, jag tycker inte det. Men det är inte alltid man får tid hos kloklipparen och då vill matte göra det själv.


Med detta i ryggen, satte vi oss i bilen och åkte mot djuraffären för att kolla vad de möjligtvis hade att erbjuda. En vanlig fil har matte använt förut men det tar sådan tid. Men se där, när vi kom in i affären fanns där en ny produkt, en kloslipare som sköter detta i ett nafs. Den köpte hon med sig hem på en gång. Jag fick en godis att äta i bilen på vägen hem.

                              


Nu ska jag berätta att det tog matte kanske en eller två minuter att fila ner alla mina klor med denna. Jag slappnade av hela tiden och märkte knappt vad hon höll på med och matte var så lycklig över hur snabbt och enkelt det gick. Så nu är mina klor finare än någonsin, ja i alla fall finare än om matte skulle försöka ge sig på att klippa dom. 


Jag blev så glad att jag genast sprang och hämtade en nalle att leka med.


Snart är det dags för middag och jag har luktat att det ska bli oxfilé med potatis och ungsbakade morötter. Oj, vilken söndagsmiddag min mage ska få, lyckliga jag. Ska se till att få en rejäl portion för efter klockan 20.00 ikväll får jag inte äta mer förrän efter min operation. Stackars min hungriga mage.  

 
 
Aamor

Aamor

17 februari 2013 17:39

Vad bra att det funkade med slipen istället, för visst är det läskigt när matte ska klippa klorna. Jag och min matte blir också "ovänner" så vi gör det i min affär.
Jag har provat nått liknande med slip men det var lika läskigt när min matte skulle göra det så matte köpte aldrig en, på så vis kommer jag ju till min affär, hihi!
Du kan få låna min mage så din slipper vara hungrig efter 20 för jag har inte nått sånt problem, hade det funkat att låna hade du verkligen fått göra det!
Lycka till i morgon!

Nospussar i massor!

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

17 februari 2013 17:45

Ja, matte är så jättekycklig över att kloslipen fungerar för vi har ingen affär att besöka när klorna ska klippas, det finns inget sådant här. Lite dåligt. Vi måste alltid boka tid hos min frisör vid även kloklippning. Detta kommer ju underlätta en hel del nu.

Hade jättegärna lånat din mage lite :) Så snäll och rar du är Aamor :D

 
Ludde

Ludde

18 februari 2013 00:10

Vilken smart ide med kloslip. En sån skulle nog passa bra till hussen. Han klipper lika dant som din matte! Nu håller jag tassarna för att allt ska gå bra i morgon! Eller senare idag kanske jag ska säga... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

18 februari 2013 11:45

Den där kloslipen är riktigt bra och jag måste hålla med för det gick så enkelt och snabbt. Som det är nu kommer ju matte aldrig mer behöva lämna in mig för kloklippning igen. Tänk så mycket extra godis jag kan få för dom pengarna :)

 
Kasper med flock

Kasper med flock

18 februari 2013 09:50

Nu håller vi tassar och tummar och hoppas på att du snart är hemma igen och får så mycket gos och gottigt så att du nästan glömmer både tratt oh sår på magen!
Massa gosisar och svansviftingar och till och med kattbuffar från oss!

http://kasperian2.blogspot..se

Laika

18 februari 2013 11:46

Ja, det ska till mycket för att man ska glömma den där tratten :) Men det kan säkert matte och husse ordna så bra, så bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards