laikagumman

Alla inlägg den 18 februari 2013

Av Laika - 18 februari 2013 15:50

Nu är jag hemma igen, eller? Jo, jag är hemma för matte och husse är här och inga vettisar springer och tittar till mig hela tiden. Och visst är det min bädd jag ligger i, jo... äntligen hemma.


Dagen började med att vi skulle upp tidigt i ottan för att köra till vettisen och lämna in mig. Jag visade skarpt vad jag tyckte om vetskapen att bli lämnad där, men det var helt okej ändå för alla där pjoskar så dant med mig. Jag fick till och med gå på en liten promenad med en av sköterskorna innan jag skulle sövas ner även fast jag nyss blivit rastad av matte. 


Sedan minns jag inget mer än att jag vaknade upp och låg i en bur. Det tog en stund innan jag kom på vart jag var och när den poletten trillat ner var det dags att göra sig hörd. Med ostadiga ben sa jag till alla att det var dags att ta hand om mig. Sedan bad jag snällt att de skulle ringa efter matte och så visade jag vad jag tänkte hitta på om dom inte skulle ringa henne. 


Då fick matte ett telefonsamtal som löd:
Laika är vaken nu och operationen har gått bra. Vi trodde att hon skulle vilja sova lite men hon är alldeles för pigg och nu börjar hon tycka att vi är lite tråkiga här och ja... du får jättegärna komma och hämta henne lite tidigare än beräknat, ja nu på en gång om du vill.


Matte och husse slängde sig i bilen och åkte för att hämta mig. Det visade sig att min livmoder hade små förändringar och matte och husse andades ut för att de valt att genomföra operationen nu och inte väntade. Dessutom fick dom en liten bonus i form av att försäkringen nu täckte denna kostnad så nu har jag säkert många pengar över att köpa godis för. 


Jag har tre sår på min mage, en från kastrationen och två från knölarna som togs bort. Tratten är ju inte rolig alls och jag känner mig så trött från min narkos. Matte säger att jag fått mycket smärtstillande med och att det är därför jag är lite groggy. Mer smärtstillande ska det bli ikväll när vi måste åka in till vettisen igen för en spruta. 


Efter ett tag ville jag ta några rundor i hemmet för att kolla läget och hur lätt är det med en tratt som krockar överallt? Att dom ska vara så osamarbetsvilliga. Vad har jag gjort den tratten?


Sedan kom matte på tipset från Aamors matte  om att jag kan ha en tröja på mig som täcker stygnen för då behöver jag kanske inte ha tratten på mig lika mycket. Åh, så glad jag blev när matte tog av mig tratten. Jag har mycket hellre en tröja på mig. Än så länge kliar det ju inte heller så vi får se hur det går när det börjar läka mer.


Det är inte lätt att hålla sig vaken, så nu ska jag nog sova ut ordentligt. Hungrig är jag också men jag fick bara en tuggpinne när jag kom hem. Åh, lyssna förresten på detta. Vet ni vad vettisen sa? Jo, att jag ska få äta vaniljglass om jag vill. Gissa om jag vill det va? Mums. Det var ett tips för att mildra och kyla min hals lite efter att jag varit sövd och haft en slang nere i halsen. Det gör mig lite rosslig och hostig så här efteråt.


Nej just det, sova var det ja. Skönt att få vara hemma igen och att allting gick bra.

  

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards