laikagumman

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Tredje dagen

Av Laika - 21 februari 2013 19:44

Ja, mina dagar ser ganska så lika ut just nu. Bara massor utav vila, fast jag ska erkänna att promenaderna börjar bli lite längre nu för springet i benen börjar komma tillbaka. Mina nallar har däremot fått vila och får nog fortsätta vila några dagar till tror jag bestämt.


Bädden ni ser på bilden är den som står i sovrummet och i den blev jag nedbäddad när jag började frysa. Jag somnade och sov några timmar innan matte frågade om jag ville komma upp i sängen och sova. Upp med mattehissen så jag inte skulle få ont i magen eller kanske rent utav få såret att spricka upp vid ett eventuellt eget hopp. Kan ni tänka att det är hoppförbud så länge som nästan två veckor... Ja, vad händer sen då när jag får mattehiss-förbud? Undrar vilket som är jobbigast egentligen.

 


Natten till idag gick hur bra som helst. Matte blev inte stångad av tratten för jag slapp ha den på mig. Åh så härligt och oj vad jag sov gott och matte med för den delen. Ja, i alla fall så sov hon gott ända fram till tidig morgon då jag började tvätta på mitt ena bakben. Då satte hon sig upp i sängen lika snabbt som jag kan äta upp en godisbit. Hjärtat i halsgropen med rädsla för att jag pillade på mina stygn. Hur skulle matte kunna tro att jag skulle göra så? Jag riskerar ju inte att få använda tratten igen heller. Tokmatte!


Hoppas ni haft en lite mer fartfylld dag än lilla jag haft.

 
 
Melody

Melody

21 februari 2013 20:52

Så skönt att det går så bra och att du slipper tratten!
Mattehiss kör jag med fastän jag inte har några stygn på magen. Varför anstränga sig när man inte behöver! Det är bara att ställa sig på bakbenen och grymta lite så är hon där och lyfter upp mig! Bortskämd? Jag? Inte det minsta, bara älskad.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

21 februari 2013 22:51

Nej nej, det är stor skillnad på bortskämd och älskad och jag tror enbart att vi är älskade. Inte alls bortskämda :)

 
Aamor

Aamor

21 februari 2013 22:05

Du är så duktig som låter bli dina stygn, bättre att tvätta tassen men ens matte blir lite hispig om de hör en tvätta nått, hihi!
Du kan säkert utnyttja mattehissen sen också, det är bara att låtsas att du inte vågar hoppa upp just där just nu men oj vad du vill upp, hihi! Jag utnyttjar det ibland och använder mig av hissen - matte är lättlurad ibland, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

21 februari 2013 22:48

Hihi, bra Aamor. Det ska jag ha i åtanke, för nog är det så allt att dom är lite lättlurade :D

 
Kasper

Kasper

21 februari 2013 22:48

Det blir bättre och bättre dag för dag - passa på och njut av att ha matte som hiss! Nästa bekymmer (avvänjningen) får du ta när det kommer...
Kanske du rentav har hunnit i säng nu? För mig dröjer det ett par-tre timmar till... så är det när matten är en nattuggla.

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

21 februari 2013 22:49

Här är en till nattuggla till matte men jag har krupit ner i bädden, ja mattes bädd. hihi. Så vi ligger här och myser tillsammans och läser bloggar :)

 
Ludde

Ludde

21 februari 2013 22:58

Härligt att det går framåt med både promenader och humöret även om nallarna får vänta. Skönt att de slipper tratten så att även du kan få sova. Du får utnyttja mattehissen så länge du kan... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

22 februari 2013 20:14

Ja, alltså det är ju rena lyxen med en mattehiss. Jag har redan märkt de bekväma delarna med det och vet nu att jag kan utnyttja hissen precis när jag vill :)

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

22 februari 2013 11:58

Härliga nyheter! :D Underbart att du slipper fåntratten, och det låter ju lovande att promenaderna blir längre! Och du, matte fortsätter säkert att ställa upp som hiss så länge som du behöver det <3
Ännu en glad nyhet: Nu har vi äntligen presenterat dig som vän i bloggen! Hoppas du gillar inlägget, vi la till lite ur din bloggpresentation för tydlighetens skull :-) Tassa in under länken så kommer du direkt till din presentation:
http://gunillaofrasse.allas.se/ny-van-gammeltanten-laika-ser-ut-som-en-liten-valpflicka/
Många kramar och tassklappar från oss! <3

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

22 februari 2013 20:11

Oj så roligt Frasse :) Det ska vi kika på genast. Det är så skoj att läsa om alla vänner du har :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards