laikagumman

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Laika - 25 februari 2013 13:45

Vilken start på veckan. Solen skiner och snön på trottoaren utanför porten blir så uppvärmd att den börjar smälta. Nog kommer det dröja länge innan asfalten kommer synas helt för snön ligger tjock och ordentligt packad men vårkänslorna ger sig ändå till känna. Sådant här väder betyder även att det bildas skare på snön och hur bra är det inte att snörulla på skare?


Ja, detta är min första snörullning sedan operationen. Tröjan är fortfarande på när vi går ut för matte är orolig att det ska komma in smuts i såren. Det ena såret som jag kommit åt att klia på är fortfarande lite blodigt och det har bildats jobbiga sårskorpor som gör att det kliar ännu mer. Idag ska jag dessutom ha uppehåll från min medicinering för min mage har hamnat lite i obalans och det har resulterat i att vi går ut på nattliga promenader om vart annat. Tur att matte är ledig för då kan vi ligga och vila mellan rastningarna. Tror jag ska be om en runda snart igen, då får jag ju samtidigt vara ute lite mer i solen. Promenaderna är ganska korta fortfarande men det är veterinärens order, suck... jag som är ganska normalpigg nu och vill springa massor och så får jag inte det för såret måste läka hela vägen inifrån och ut innan jag får börja gå mer. Matte förklarade att de ju skurit genom flera lager, bland annat muskulatur osv. Jag undrar då om jag inte ska börja oja mig ännu mer nu när jag fick höra det där? Fast vi börjar med en ny promenad...


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards