laikagumman

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Laika - 26 februari 2013 13:07

De nattliga promenaderna fortsätter. Det är visst som så att när tikar opererat bort livmordern kan de få svårare att hålla sig och måste därför kissa oftare, något som dock är av övergående natur tack och lov. Jag råkar vara både extra kissig och bajsig just nattetid, men det kanske inte är så konstigt med tanke på att jag mitt på dagen ändå går ut var tredje, fjärde timme. På natten vill dock varken matte eller husse gå ut så ofta med mig. Därför måste jag väcka dom när nöden kallar. 


Mitt sår som jag kliat på kliar ännu mer nu. Hur jobbigt är inte detta? Klia får jag ju inte göra utan att matte hytter med fingret på en gång. Smyga undan för att klia var tydligen inte heller någon bra idé för nu har jag fått en rosa strumpa tejpad på bakbenet. Stackars, stackars mig...


Mitt i mitt elände kom jag att tänka på samtalet matte hade med mig igår, ja det om att vettisen skurit igenom så många lager som måste läka... Det och en tejpad strumpa på bakbenet... Ja, vad mer kan jag säga än att detta verkligen var anledningar nog för mig att oja mig extra mycket idag.


När matte slängt in lakanen i tvätten ville jag upp i sängen. Där lade jag mig till rätta och tyckte synd om mig, pep och gnällde lite, skakade och visade att jag frös. Matte hade öppnat fönstret för att vädra lite så jag hade all anledning att ligga och skaka när matte frågade om jag frös. Då gick hon och värmde upp en vetekudde i micron som hon sedan lade över mig. Den är min favorit, hur gosig som helst.


Så där låtsades jag ligga i min misär, med en tröja på mig för att skydda såren, strumpa på bakbenet för att inte kunna klia sönder ena såret och med vetekudden värmandes min kalla, kalla kropp. Tror nog allt att jag kan dra ut på detta i några fler dagar. Matte klappar och pussar på pannan, säger fina ord och värmer om vetekudden om och om igen. Till slut kunde jag inte längre låtsas ha det jobbigt utan jag somnade gott och njöt av varenda sekund.

 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards