laikagumman

Alla inlägg den 27 februari 2013

Av Laika - 27 februari 2013 20:57

Idag var det dags för matte att jobba igen och jag var därför hemma med husse. När klockan blev dags för matte att sluta tyckte jag att vi skulle köra och hämta henne vilket vi gjorde. Väl hemma blev jag alldeles jättehungrig och fick otåligt vänta på att hamburgaren skulle bli färdigstekt. Aptiten är tillbaka nu på riktigt och det märks. Det har ju gått så många dagar med väldigt lite mat i magen, min stackars lilla jättehungriga mage. Under tiden som maten lagades blev jag lite busig i kroppen och sprang helt plötsligt iväg och hämtade en av mina nallar. När matte kom och tittade på vad jag gjorde kom jag genast på att det ju skulle vara synd om mig. Hur kan det vara synd om någon som springer och busar med sina nallar och inte ligger på golvet och fryser och ojar sig för jämnan? Jag tittade snabbt bort mot köket och låtsades sitta och vänta på maten.

Inte skulle väl jag ha lekt med nallen som ligger precis framför mig matte? Det är ju så där synd om mig du vet...


Matte lovade att oja sig med mig ändå, även om jag blivit både hungrig och busig i kroppen. Tänk så snabbt man kan bli pigg egentligen. Ska tillägga att när vi kom hem med matte så hoppade jag ut ur bilen alldeles själv, även om matte sa att jag skulle vänta så hon kunde lyfta ut mig. Jag brukar ju alltid hoppa in och ut själv men det är nu efter operationen som jag måste få hjälp med sådant ett tag... Ja, i ärlighetens namn kan jag tycka att det "taget" varat tillräckligt länge nu, men jag måste i alla fall vänta till på fredag säger matte för då ska vi till vettisen igen som ska se hur mina sår läker och förhoppningsvis åker även stygnen då. Men till dess är tröjan på, skönt säger jag för den värmer gott. Tur att vi har torktumlare så den går fort att torka efter tvätt.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards