laikagumman

Alla inlägg den 4 mars 2013

Av Laika - 4 mars 2013 18:59

Idag har jag haft min tvåbenta lillkompis Elsie på besök. Hennes skola var stängd idag och eftersom både matte, husse och jag var lediga idag passade det ju alldeles utmärkt att hon kom hit för att leka med mig. Det ironiska i det hela (mattes ord) är att matte skulle vakna klockan sex på morgonen för att hinna vakna till liv innan Elise skulle komma, men jag... jag sov och hade inte den minsta tanke på att vakna och gå ut på någon runda. Varenda morgon har jag ju vaknat mitt i natten eller mellan fyra och sex på morgonen och velat ut, men inte idag inte. Jag sov så sött men blev ändå utdragen. Nu hoppas matte att hon ska få sova imorgon utan att de ska behöva gå ut på vare sig nattliga eller alldeles för tidiga promenader. Jag tänker dock inte lova något, hihi.


Det blev fullt ös med lillflickan hos oss hela dagen och när vi gick ut på lunchpromenad visade jag henne min lilla skogsdunge där jag mer än gärna springer och hittar bra pinnar och tuggbara kottar att leka med. Det har stormat lite under två dagar och många svaga grenar har gett vika och låg därför lite överallt på snön. Elise bestämde sig för att samla ihop dom så att de som plockar grenar till majsbrasan skulle få det lite lättare. Hur omtänksamt var inte det?


Först kollade jag noga på vad hon pysslade med men när jag förstod hoppade jag genast in och hjälpte henne. Hon samlade ihop grenarna och jag flisade dom så gott jag kunde. Vilket samarbete!


Inne har jag blivit klappad, matad och kelad med. Precis som det ska vara. Henne har jag tuktat bra, hihi. Dessutom sa hon ifrån när matte sa gammeltanten till mig. Hon påpekade att jag inte ser gammal ut och därför inte kan vara en tant. Dessutom sa hon att jag är den sötaste lilla hunden i världen hon vet. Vilken tjej va? Ja, vi är båda nöjda med dagen och jag är så trött nu när hon åkt hem.


Pannkakor med köttbullar har åkt ner i min mage och nu ska jag bara blunda en stund... en liten, liten stund.  


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards