laikagumman

Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Minusgrader...

Av Laika - 8 mars 2013 19:11

Nu har det blivit kallt om nätterna igen, minus tio grader. På dagarna är det förvisso inte lika många minus, men fortfarande alldeles för många för att jag ska tycka om det. Häromdagen sken solen och plusgraderna fick snön att smälta och vi trodde äntligen att våren skulle vara på väg, men vi måste nog vänta ett tag till.


Men promenader blir det i alla fall och ingen promenad är en riktig promenad utan pinnlekar. Den jag tuggar på är en pinne som stack upp ur snön så jag fick gräva fram den lite innan jag kunde ge den en match.


Ikväll har matte fixat och donat med mig, vi har haft det helmysigt. Jag har blivit kammad och fått klorna filade och jag kan säga att det går lätt som en plätt med den nya kloslipen. Matte är inte nervös och jag rycker inte det minsta lilla. Sedan är vi klara i ett nafs också. Japp, detta kan jag leva med. Nu ska jag få duscha så att jag är ren och fin imorgon när jag ska hem till matteföräldrarna och hälsa på Sheela och vår kompis Sasse. 


Trevlig fredag och trevlig helg önskar vi er alla!


 
 
Aamor

Aamor

8 mars 2013 20:49

Fy vad kallt ni har på nätterna. Våren ska väl komma nu!
Hade matte fått bestämma skulle vi fått några riktigt kalla nätter/dagar nu när snön är borta så alla otyg som fäsingar kan försvinna.
Är det så gott med pinnar? Jag gillade det som liten men nu struntar jag oftast i dom om det inte är så att jag och syrran tvunget ska kivas om en och samma, hihi!
Mysigt att få lite ompyssling!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

8 mars 2013 21:03

Ja, bort med alla dom där fästingarna bara. Dom är det ingen som gillar.
Jodå, pinnar och kottar är min favorit. Dock ska pinnarna vara så tunna att jag kan göra småflis av dom eller så ska barken vara så lös att jag kan dra loss den :) Helkul, hihi.

 
Melody

Melody

8 mars 2013 21:01

Gissa om jag längtar efter att få tugga på en pinne! Nu har jag inte fått tugga på något på över en vecka! Kan tala om att lantpatén var mycket god, men försvann alldeles för fort ner i magen.
Hoppas du får en riktigt bra dag hos matteföräldrarna!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

8 mars 2013 21:04

Hoppas verkligen att stygnen snart försvinner så att du kan leva loppan igen med alla goda pinnar du kan hitta där ute :)

 
Ludde

Ludde

8 mars 2013 21:19

Det dröjer nog inte så länge innan snön försvinner för om ett par veckor är det vårdagjämning säger matte. Då kan du säkert hitta bra pinnar igen! Hussen som har problem med kloklippningen funderar på om han ska ta fram slipmaskinen, men det ska vi nog bli två om... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

9 mars 2013 19:16

Har du slipat klorna förr Ludde? Jag lovar dig att det går jättebra. Jag är ingen som låter någon komma för nära mina klor i vanliga fall när det ska klippas. Matte måste alltid lämna mig till någon annan som får klippa mina klor, men nu... ja det är som ett mirakel säger matte som är helnöjd :) Jag, ja jag klagar inte.

 
Kim

Kim

8 mars 2013 23:14

Matte klagar också på vädret; men jag tycker det är bra vilket som. Huvudsaken är, att det är väder, brukar jag säga ;-)

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

9 mars 2013 19:14

Fast regn kan du väl ändå inte gilla? eller? Har nog aldrig träffat någon vovve som gillar regn, tänk om du är den första :)

 
Kasper

Kasper

8 mars 2013 23:30

Nästan 14 minusar hoa mig natten till idag! Fy attans, att kylan skulle komma tillbaks!!!!!
Solen värmer, men nätterna - brrrr...
Tänker på din bara mage och tycker riktigt synd om dig! Fast du har det ju desto skönare och gosigare inne, så det kanske jämnar ut sig... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

9 mars 2013 19:14

Hihi, jadå det jämnar ut sig ganska bra. Jag har ju min tröja att ha på mig och sedan har jag ju även en vinterkappa om det skulle bli alltför kallt, ja som nu. Vart tog våren vägen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards