laikagumman

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Laika - 9 mars 2013 19:17

Imorse väckte jag matte och husse kvart över sex på morgonen för jag var i väldigt stort behov av att få komma ut. De två senaste dygnen har jag återigen börjat kräva att få komma ut dessa natt och morgontider då nöden kallat. Men nu fick ju matte en lugn och skön morgon med gott om tid innan vi skulle åka iväg. Jag tyckte nog allt att jag gjorde henne en tjänst faktiskt även om hon kanske var av annan åsikt.


När matte åkte till jobbet blev jag lämnad hos matteföräldrarna och där hände det grejer. Mattes mostrar och farbröder kom dit för att ha syskonkväll med god middag och efterrätt. Mattes ena moster har en vovve som heter Sasse och honom fick jag träffa idag. Först hälsade vi snällt på varandra.


Som ni ser har jag min tröja på mig. Jag hade precis kommit in efter en tur ute i trädgården och ut går jag inte idag utan min tröja eller vinterkappa. Brrr, det är ju jättekallt. 

När vi väl hälsat snällt på varandra sa jag: Attaaaack.... och sen var leken i full gång.


Vi lekte en liten stund och sedan blev jag sugen på lite gottis. Sasse hade med sig lite mat som jag provsmakade och den fick godkänt med stort G. När matte kom från jobbet blev jag busig igen och sprang ute i trädgården med Sheela och Sasse och sedan fortsatte vi inne också. Nu har Sasse artros så han får det lite jobbigt efter ett tag och då blev jag tillsagd att sluta, heljobbigt ju. Tiden gick i vilket fall väldigt fort och vi åkte hem för att äta middag. Gissa om jag var hungrig, jag åt upp allt och ville ha ännu mer fast jag fick nöja mig med en tuggpinne istället. En tuggpinne fick jag, EN... Jag hade kunnat äta säkert tre. 


Nu ska vi gosa tills husse kommer hem och sedan ska vi titta på melodifestovalen medan matte klappar mig på magen, för det har jag bestämt.


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards