laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 mars 2013

Första gången...

Av Laika - 12 mars 2013 16:01

Hemmadag med matte och husse idag. Jag väckte dom inte alltför tidigt på morgonen för att gå ut. När vi kom in igen kröp vi till kojs på nytt och slumrade till någon enstaka timme. Vi har mest bara slappat idag faktiskt, därför kände jag mig lite extra busig på eftermiddagen och sprang fram till matte med en nalle.

Hej matte, lekdags. Kom igen nu då.


Vi busade en stund och sedan råkade pipen i nallen gå sönder. Vad nu? Jag gjorde även en annan upptäckt som jag inte valde att dela med mig av till matte. Istället låtsades jag som ingenting, totalt ointresserad av att fortsätta leka.


När matte lämnat mig ifred gjorde jag slag i saken. Min första gång... min första gång som jag slitit bomull ur en trasig nalle. Jag tog inte sönder nallen med flit utan jag upptäckte att den var trasig när pipen slutade fungera. Nu är det som så att jag både sett och hört vovvar som tycker det är roligt att slita ut all bomull ur diverse leksaker, Sheela till exempel tycker detta är helkul. Alltid är det en första gång för något och nu gällde det.


Äe, ska jag vara ärlig var det inte särskilt roligt. Jag drog ut en liten tuss men bomullen var bara torr och jobbig att ha i munnen. Jag föredrar att tugga på leksaker istället för att försöka tugga ut innehållet. Nåja, skadan var redan skedd och matte sa att jag får en leksak mindre att busa med nu. Gosedjurshimlen nästa för nallen och jag... ja, jag tänker inte slita mer bomull ur någon nalle i fortsättningen. Jag ska busa som jag brukar med dom istället, det är mycket roligare. Det där andra får jag överlåta åt någon annan.

 
 
Aamor

Aamor

12 mars 2013 17:48

Vad skönt att få sovmorgon!
Oj då som det kan bli, jag tror inte att du tog sönder den utan jag tror att den läckte, hihi!
Min syrra ska nästan alltid plocka ut pipen när den slutar funka och det gör den rätt fort när hon håller på, hihi!
Matte måste ju köpa en ny leksak nu när denna vandrar till gosedjurshimlen - det är lag på att ersätta leksaker! Visst är det så?

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

12 mars 2013 18:17

Nog är det så alltid, matte får ta med mig till djuraffären och ersätta den lille nallen :) Dessutom var det nog som du säger, att den läckte, hihi.

 
Melody

Melody

12 mars 2013 20:21

Sovmorgon fick jag verkligen inte idag, halv sex var jag ute och gjorde min morgonrunda! I kväll har jag också gjort något för första gången, jag stal mattes chips! Hon som aldrig brukar äta chips hade tagit två ur husses påse och lagt på soffbordet och vips var jag bara där och åt upp dem! Lovar att det var bättre än sådan där fyllning som är i nallar för sådan har jag smakat några gånger!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

12 mars 2013 22:08

Hihi, härligt Melody, man ska smaka på det som finns, annars vet man ju inte vad man tycker om :) Äter matte och husse är ju sannolikheten ganska stor att du kanske också gillar :)
Jag tycker också att chips är mycket bättre än bomull :)

 
Ludde

Ludde

12 mars 2013 23:24

Men hur svårt ska det vara att ge nallen ett upplivningsförsök egentligen? Lite nål och tråd så kommer han att se ut som du sedan! Då kan du och matten gå till djuraffären och köpa honom en kompis - som piper... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

13 mars 2013 20:19

Det där med upplivningsförsök är min matte verkligen inte bra på. Henne ska man inte ha nära sig när ens nalle går sönder, det är ett som är säkert.

 
Kasper

Kasper

12 mars 2013 23:52

Så där gör vi alltid på mornarna - matte släpar sig upp och släpper ut mig på en kortiskiss på tomten, sen sover vi ett tag till. :)
Jag struntar ju i gosedjur och andra leksaker också, men kattgrejer som har kattmytna i sig, dom biter jag på.
Klok du är som bestämt dig för att ha dina andra grejer kvar. Hela och ofördärvade. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

13 mars 2013 20:17

Det är ju jätteskönt att krypa till kojs igen när man varit ute på morgonvädring :) Fast matte piper lite om att det ställer till det för dygnsrytmen. Vilken känslig matte va ;)

 
Frasse

Frasse

13 mars 2013 15:57

Finns det något bättre än sovmorgon? Jam, det skulle vara massor av sovmorgnar då :-)
Jamar med om att det inte verkar vara något vidare att tugga på torr bomull. Trist att nallen gick sönder men som Aamor säger, matte köper säkert en ny till dig :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

13 mars 2013 20:15

Än har ingen ny nalle kommit, om inget annat så kan jag välja ut en själv när vi åker och handlar i min affär :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards