laikagumman

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Laika - 16 mars 2013 13:09

Vi började morgonen med en riktig kärleksfrukost, matte bakade scones. Jag åt min bit med smör och ost. 


Efter lite morgonmys tog vi oss ut i det där vår-vintervädret. I skogen har solen lyckats smälta bort mycket av snön men nu ska det tydligen komma mer snö som ska täcka landskapet igen. Jag undrar så vad alla mina ekorrar gör i skogen när det är så mycket snö överallt och mer som ska komma.


Jag försökte hålla utkik efter några ekorrar men ingen lycka idag, fast det gjorde ingenting för det var länge sedan jag sprang i skogen så nu fick jag ju passa på. Kommer det mer snö vet man ju inte hur länge till man måste vänta. Matte påstår att det är jobbigt att gå i skogen när inga stigar är upptrampade eller skogsvägar plogade, halt och dant säger hon. Inte klagar väl jag heller? Matte får helt enkelt lära sig att skutta fram lika graciöst som jag, hihi. Matte valde att stå nedanför kullen istället för att klättra upp med mig. Hon njöt i solen och jag sprang och skuttade för allt jag var värd.


När vi kom in igen blev jag kammad och masserad. Till middag har jag fått veta att det blir kyckling, mums vad gott det ska bli i magen. Matte undrar hur hungrig jag tänker vara ikväll för i natt fick jag en hungerttack. Ja, ibland är man nödig och måste ut mitt i natten, ibland kan man väl få en hungerattack. Jag åt middag och efterrätt igår kväll, precis som vanligt så inte kan jag väl rå för om min mage börjar skrika och gorma om mer mat mitt i natten heller. Matte gav min utsvultna mage lite frolic och sedan kunde jag somna om igen. Vi håller extra koll på min vikt nu efter operationen, för tydligen ska jag ha lättare för att gå upp i vikt nu när jag inte har någon livmoder kvar och de rätta hormonerna säger vettisen. Dock kan jag till min glädje berätta att jag väger precis som jag brukar. Matte säger att jag är bra på att förbränna det jag får i mig och vilken tur är inte det då, för då kan jag fortsätta gotta mig. Vem vill liksom få en hungerattack mitt i natten?


Om ett tag ska vi ut på vår eftermiddagstur, hoppas jag får med mig matte ut i skogen en gång till   


Soliga och sköna helghälsningar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards