laikagumman

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Laika - 17 mars 2013 15:22

Vilken solig dag vi haft, och dessutom var det hela två plusgrader vid lunchtid. Då passade vi på att gå en promenad och njuta av vädret. Eftermiddagspromenaden var inte alls lika angenäm, så fort solen försvinner kryper kylan in under skinnet på en. 


Vad har vi då egentligen gjort idag, förutom varit ute på promenader? Faktiskt inte så vidare mycket. Matte sa att hon hann tänka tanken på att dammsuga och städa lite, men det stannade vid tanken och för min del var det bara bra för då fick jag gosa med matte än mer. Sedan kom hon på att vi kunde öva lite konster och konster betyder godis, i alla fall för det mesta och idag hade jag tur. En leversnitt för varje konst.


Jag rullade runt, gav både höger och vänster tass, satt fint och dansade.


Jag kan krypa också, men min krypteknik är tydligen väldigt roande så matte sa att den konsten lämpar sig bäst att bli filmad. Kanske kan vi bjuda på ett sådant klipp någon gång framöver. Med en leversnitt för varje konst passade jag på att göra konsterna om och om igen, jag till och med satte mig fint utan att bli ombedd att göra det och just då tyckte matte att det fick räcka med gottigheter. Vad nu? Hon har så kort tålamod och får nog alldeles för snabbt, hmpf. Jag var ju långt ifrån färdig med mina konster.

 

Ikväll ska jag följa med matte på middag hos hennes väninnor. Kanske kan jag bjuda på mer konster då, gå laget runt och se vad jag kan bjudas på, hihi. 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards