laikagumman

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Laika - 18 mars 2013 16:45

Ja, igår eftermiddag åkte jag och matte till hennes kompis för att ansluta till tjejmiddagen. Hemma hos denna vän finns det två snälla barn och en katt. Dock håller sig kisekatten på avstånd från mig jämt men icke destomindre smakar kattmaten väldigt bra. Denne väns man är kock och han stod för matlagningen och tog sedan hand om barnen tillsammans med mig. Jag sysselsatte dom genom att låta dom klappa och gosa med mig.


Det blev en god italiensk förrätt med lite plockmat och till middag en ordentlig räksallad. Ja, jag klagar då inte för räkor är väldigt gott. Jag åt flera stycken och däremellan lite kattmat. Jag visade upp mig lite och lekte pajas och självklart blev jag medelpunkten, precis som det ska vara.


Idag är det återigen kallt ute och snön yr runt omkring oss. Till och från kommer det ganska ordentligt med snö som lägger sig som ett täcke över marken och all den gamla snön. Vi gick ut på långpromenad på förmiddagen, men trots ivriga försök att få komma ut i skogen valde matte och husse att gå med mig längs trottoarerna. När vi kom in igen torkade matte mig om labbarna men sa sedan att jag nog fick sköljas av i duschen. Efter lite torkfnatt och bus vilade jag en stund i mattes bädd. Sedan har hon fräckheten att komma och säga att hon vill att jag flyttar på mig för att hon vill slänga in lakanen i tvätten. Kan man göra så mot en vovve som ligger och sover så här gott?


Matte lade sig ner och gosade lite med mig och där blev vi kvar ett bra tag. Hon tog fram en bok och läste medan jag gosade tätt intill henne. Vips så var det eftermiddag och matte tyckte det var dags för en ny snöpromenad och just det, in med lakanen i tvätten.


Tror bestämt att jag ska hjälpa till med planeringen av middagen snart, kanske lite makrill eller köttbullar, nej köttfärssås eller vänta, revbensspjäll... Ja, det röstar jag på, revbensspjäll, mums.


Hungriga kramar och nospussar på er.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards