laikagumman

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Snart helg igen

Av Laika - 21 mars 2013 20:06

Dagarna den här veckan går långsamt, det tycker vi nog alla här hemma men nu är det trots allt helg ganska snart. Min lördag blir en lördag hemma hos matteföräldrarna. Ska bli roligt för det var ett tag sedan som jag busade med Sheela. 


Den här dagen har jag tillbringat med husse. Vi körde matte till jobbet på förmiddagen och hämtade hem henne på kvällen. Då blev det middag och som jag åt. Matte slog vad om att jag aldrig skulle orka äta upp all mat som hamnade på tallriken och hon tänkte att resterna kunde få stå i kylen till imorgn, men det blir inget imorgon för den där maten. Allt tog slut idag. Trots denna enorma middag visste jag att det fanns plats för lite efterrätt i magen. Matte trodde inte att jag skulle orka och uppmärksammade alltså inte att jag satt på min godismatta och bara väntade och väntade. När hon sedan skulle passera mig stannade hon upp, och jag tittade på henne med min mest bedjande blick och bad att jag väl kunde få en liten, liten godisbit till efterrätt.

Snälla matte....


Jag fick en liten bit torkad kycklingfilé och det var just precis det jag behövde för att min mage skulle bli riktigt mätt och belåten. Nu kvällsmyser vi bara innan vi ska ut på kvällsrundan. Hoppas jag träffar på några av mina kompisar som jag kan busa god natt med.

 
 
Aamor

Aamor

21 mars 2013 20:49

Vem kan motstå de bedjande ögonen!
Det är ju som så att det alltid får plats nått gott i magen även om man är proppmätt, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

21 mars 2013 22:25

Du förstår mig Aamor :) Det där godisfacket i magen kan ju inte fyllas med mat, därför finns det alltid plats för lite gottis.

 
Ludde

Ludde

21 mars 2013 22:11

Jag tycker att dagarna bara rusar iväg här. Det var ju nyss helg! Skönt att du fick äta dig riktigt mätt och att du fick den där sista efterrättsbiten... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

21 mars 2013 22:24

Undrar om dagarna går fortare där du bor ;) Men ibland är det skönt när det går så fort, fast det gäller ju att hänga med då :)

 
Kim

Kim

21 mars 2013 23:28

Just det! Det är ju så, att vi hundar har olika "rum" i magen för olika maträtter. Godismagen är minst lika stor som matmagen.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

22 mars 2013 18:53

Hihi, visst är det så :)

 
Frasse

Frasse

22 mars 2013 16:57

Jamar som Aamor, INGEN med hjärta i kroppen skulle kunna motstå dig när du ser så där bedjande ut! Du är så fin och näpen, Laika <3
Det får alltid plats en extra bit när det handlar om godis, hihi... :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

22 mars 2013 18:52

Så sant som det är sagt :) Godis får alltid plats, så är det bara, hur konstigt det än kan må tyckas :D

 
Melody

Melody

22 mars 2013 19:44

Här har veckan bara försvunnit... matte tror att den snöat bort!
Mätt? Vad är det för något? Jag har nog aldrig varit i den situationen att
jag inte kan äta lite till. Jag är ju inte så diskret när jag vill ha något att äta,
utan sätter mig och skäller till de tvåbenta fattar att jag är hungrig eller
godissugen!
Matte och jag önskar er en riktigt skön helg!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

23 mars 2013 19:17

Skönt att höra att det finns fler matvrak än bara jag, hihi.
Tänk om våren kommer snabbare om veckorna snöar bort? Eller blir det vinter igen då? Nej, den tanken vill jag inte ens tänka.

 
Kasper

Kasper

22 mars 2013 22:59

Du är ju så söt att matte bara smälter, säger hon. Med dom ögonen borde du kunna få leva på BARA godis, tycker jag. För jag smälter minsann, jag också. ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

23 mars 2013 19:15

:D Tack för komplimangen, hihi. Jag tycker att matte med borde tycka så. Det gör hon säger hon, men hon har blivit van att stå emot mina blickar, fast det är bara väldigt knappt kan jag säga. Hon är bra på att vika sig till slut.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

23 mars 2013 16:32

Ditt lilla matvrak där ;) Men det syns då rakt inte på figuren din! Har du en egen godismatta, haha? Det ska jag försöka få Matte att skaffa en till mig med. Låter ju toppen!
Nospussar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

23 mars 2013 19:13

Hihi, den så kallade godismattan har jag själv tagit över. Den mattan äter jag nästan allt mitt godis på och den är perfekt att torka skägget i, att torka sig på när man duschat och ja... min matta helt enkelt :)
Man får tacka för komplimangen om figuren :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards