laikagumman

Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Lördag kväll

Av Laika - 23 mars 2013 19:17

Vi vaknade tidigt i morse och jag var inte ett dugg sugen på att gå ut när matte kallade, men när hon sedan frågade om jag inte ville följa med hem till Sheela så for jag upp snabbare än vad en frolic når min mage.


Det är alltså där, hemma hos Sheela som jag spenderat min dag. Jag och Sheela följde med ut på promenad och som i vanlig ordning har vi även busat med varandra och som alla väl vet busar man som bäst inomhus. Varför kan inte de tvåbenta förstå och tycka samma sak? Man kan ju inte springa och slira på några golv utomhus heller, inte springa runt bord och stolar heller för den delen.


Nåja, när matte och husse väl slutat sina jobb och hämtat mig så åkte vi hem för att äta lite middag. Jag var så hungrig att jag inte orkade vänta på maten så jag fick blöt hundmat, men det är också gott. Till efterrätt fick jag leversnittar. Underligt nog tog de slut alldeles för fort. 


Matte har bäddat om i sängen och nybäddat betyder gos. Det gäller att rulla och knåda in sig i lakanen ordentligt så att matte inte saknar mig på natten.


Några extra vändor bara för att. Det gäller att gnugga in nosen riktigt ordentligt. När mitt jobb var klart kom matte och gosade med mig en stund. Vi ska nog förflytta oss till soffan för att gosa resten av lördagen, fast efter att matte pysslat klart i köket säger hon. 


Ha en fortsatt skön helg allesammans!

Nospussar.  

 
 
Aamor

Aamor

23 mars 2013 19:47

Haha du är ju för härlig och du har de rätta takterna med att gnugga in sin doft i nybäddade sängar!
Klart man vaknar snabbt när man ska nått kuligt.
Jag gillar bästa att busa utomhus fast jag tycker att jaga varandra runt stolar och bord är bäst inomhus.
Gosa på riktigt ordentligt nu!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

23 mars 2013 21:46

Visst är det något speciellt med inomhusbus? :)
Lika mycket som jag tycker om att gnugga mig i rena lakan tycker jag om att attackera högen av lakan som ligger på golvet i väntan på tvättmaskinen.

 
Ludde

Ludde

23 mars 2013 20:04

Oj va jag blir avis! Vet inte om det är på dig eller Sheela men förmodligen på båda! Jag skulle verkligen vilja springa runt stolar och bord med er två! Här hemma får dom gosa till sina lakan själva för jag trivs bäst i min bia... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

23 mars 2013 21:44

Ja, ju fler desto roligare säger dom ju :) Och jag tror alla dom har rätt :)

 
Elin

Elin

24 mars 2013 00:58

Asså aaw vilken söt hund! :3

http://muntherochstjerna.bloggplatsen.se

Laika

25 mars 2013 16:37

Tack :)

 
Melody

Melody

24 mars 2013 08:56

Klart man måste knosa in sig i lakanen, speciellt om det är rena lakan i sängen!
Man måste ju känna igen sina dofter, sådana där tvättmedel och sköjlmedel gäller det ju att ta bort alla spår av!
Hoppas du har en riktigt skön söndag!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

25 mars 2013 16:39

Just precis, så är det. Mycket bättre att matte kan lukta mig än sköljmedel. Fast matte säger att jag inte luktar något speciellt, hmm... vad menar hon med det? Klart jag luktar speciellt, jag luktar säkert som nyponrosor, minst!!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

24 mars 2013 10:33

Laika, du är nog Mästarnas mästare när det gäller att gosa. Och busa också, för den delen!

Nospussar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

25 mars 2013 16:38

Hihi, jag har ju övat några år :) Och det slutar aldrig att vara roligt heller, tänk så härligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards