laikagumman

Alla inlägg den 25 mars 2013

Av Laika - 25 mars 2013 16:41

Nej idag är det ingen vanlig dag, för idag är det våffeldagen!

Matte rotade och letade efter våffeljärnet men hittade inte den där den brukar ligga. Sedan kom hon på att den ju slängdes förra året för den hade blivit så dålig på att grädda med åren, och är det våffeldagen kan man ju inte vara utan våfflor heller. Därför åkte vi och köpte ett nytt järn, ett som kan grädda två våfflor åt gången. Vilken tur, en massa extra våfflor till mig, hihi.


När vi lämnat av våffeljärnet hemma gick vi ut på skogspromenad, en promenad som jag fick välja och då brukar vi alltid hamna i skogen till slut. Solen skiner så härligt idag och minusgraderna är få. När vi kom in igen plockade och donade matte lite, påskpyntet kom fram. Allt medan jag låg och vilade upp mig i väntan på våffeldags.


Till slut blev det då alltså dags för lite våfflor och medan järnet blev varmt vispade matte upp grädden. Jag var med hela tiden och bad snällt om ett smakprov för att veta om grädden smakade som den skulle.


Jag var lite osäker på om grädden var helt perfekt så jag bad om ett till smakprov.


Ett tredje smakprov och sedan var beslutet fattat, grädden var helt perfekt. Då saknades bara våfflorna och när de väl dukades fram högg jag in med glad aptit.


När man äter våfflor med grädde blir man lätt lite smutsig om skägget. Matte frågade om jag inte kunde lära mig att slicka mig om hakan också. Men hallå, det är ju det mattor är till för. Jag har några olika att välja mellan men för det mesta torkar jag mig på min egna lilla matta/dyna som jag har i vardgasrummet. Tacksamt säger matte för den är lätt att tvätta.


Efter en våffla och lite grädde gosade jag ner mig i bädden och njöt en stund. Nu ligger jag och gosar med matte som säger att vi snart ska ut på en runda till. Solen skiner än och förhoppningsvis har det inte hunnit bli så kallt.


Hoppas ni också får gotta er med våfflor idag!       


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards