laikagumman

Direktlänk till inlägg 27 mars 2013

Solig dag!

Av Laika - 27 mars 2013 18:47

Så här såg det ut på marken idag. Asfalten börjar synas. Kan ni tänka att det kanske betyder att våren kommer snart, och har man en vår som kommit betyder det att sommaren kommer därnäst. Och vem vill inte ha sommar med en massa gräsrullningar och bad? Jo, detta bådar gott.



Nu när jag bestämt att snön får försvinna för att lämna plats åt våren, passade jag på att göra mina förhoppningsvis sista snörullningar. 


Därefter gick vi till skogen och jag fick springa fritt. Busig som jag är ville jag leka kurragömma med husse. Bakom den där stenen kunde han inte hitta mig hur han än ropade och letade. Han tyckte inte att leken var lika rolig som jag. I människoår är jag ju äldre än vad min husse är och ändå är det jag som har leksinnet kvar... konstigt det där med de tvåbenta ibland. Hur kunde han tycka att kurragömmaleken inte var rolig?

   


Så förutom lite bus och skogslek har jag gosat inomhus och väntat på att matte ska komma hem från jobbet. När hon väl kom blev det middag, mums.


Ha en fin kväll på er!




 
 
Melody

Melody

27 mars 2013 20:15

Visst är det bra med både barmark och snödrivor på en gång!
Jag har sprungit på gräsmattor och rullat i snö idag, men
matte hon är bra trist och vill bara ha barmark och torra vägar!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

27 mars 2013 20:17

Snön är ju helkul men nu vill jag börja bada i havet. Jag längtar till min hundstrand :)

 
Aamor

Aamor

27 mars 2013 20:47

Ja du vad ska man säga om det där att ens tvåbenta inte riktigt är lika leksna som vi, vi får nog ta dom som dom är, hihi!
Husse hittade kanske inte dig där bakom stenen så han trodde att han blivit av med di, hihi!
Matte läste precis att vädergubbarna säger att hela april ska vara kall - suck!

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

27 mars 2013 21:35

Ja, han trodde kanske att han tappat bort mig och så lekte jag ju bara :)
Nej, inte en kall månad till, så trist. I den här takten kommer nog snöhögarna ligga kvar även i juni.

 
Ingen bild

Aamor

27 mars 2013 20:48

Nospussar

Laika

27 mars 2013 21:36

Nospussar :D

 
Ludde

Ludde

27 mars 2013 22:28

Tänk! Så har jag aldrig försökt gömma mig för husse! Vilken kul idé! Några snörullningar kommer du nog att hinna göra innan snön försvinner helt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

28 mars 2013 20:42

Ja, fast kom ihåg att du säkert är den enda som kommer tycka det är kul med sådan kurragömmalek ;) Jo, de där snörullningarna får jag nog fortsätta med ett tag till trots allt.

 
Kim

Kim

28 mars 2013 00:10

Jag vet vad du menar med den där vårlängtan. Matte är likadan. Hon går bara och suckar och längtar. Men jag bryr mig inte jag rullar mig lika bra i snö som i gräs. Och aldrig att jag fryser.
Ha det!

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

28 mars 2013 20:43

Skönt att slippa frysa, jag brukar göra det och det är en av sakerna som gör att jag längtar efter sommaren för jag älskar att ligga i solen och lata mig :)

 
Kasper

Kasper

28 mars 2013 00:38

Lite barmark har det kommit fram hos mig också, mest bara under träd och sånt.
Tycker nog at hussen gott kunde ha lekt kurragömma med dig, du kunde väl också ha få leta lite, och känna lite spänning... ;)
Sommaren vill jag inte tänka på än för sen kommer ju hösten, men VÅÅÅÅREN borde varit här nu!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

28 mars 2013 20:47

Vet du? De har försökt leka kurragömma med mig några gånger men det viktigaste av allt är att jag aldrig blir rädd av mig. Jag tror och vet ju att de aldrig skulle lämna mig så jag fortsätter alltid nosa och ha mig i min egna takt och till slut så ger dom sig till känna, hihi. Jag har dom lindade runt min svans :D
Ja, våren måste ju ta och komma nu. Vart ska man leta för att hitta den? Går det ens?

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

28 mars 2013 16:10

Så skönt att snön har börjat smälta - äntligen får den ge sig, för den Riktiga Vårens attacker :-)
Härligt att du har barnasinnet kvar :-)
Vi önskar dig och de dina en riktigt fin, mysig, rolig och solig påsk! :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

28 mars 2013 20:45

Vi önskar självklart detsamma till er :)
Ja, det där med barnasinnet kan du ju med Frasse, jag har ju sett dina lekattacker i bloggen :) Ibland så blir man ju bara så där barnsligt busig och härligt är väl det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards