laikagumman

Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Lååångfredag!

Av Laika - 29 mars 2013 14:21

Långfredag, ja än så länge gör den skäl för sitt namn. Dagen har gått långsamt men det är faktiskt väldigt skönt. Jag väckte matte och husse vid niotiden och bad om att få komma ut på prommis. Väl ute visade det sig att solen sken och vädret kändes ganska trevligt. Jag visste med en gång att jag inte ville gå in, så vid varje sväng valde jag att dra med matte och husse och på så vis kom vi längre och längre hemifrån. Till slut vände vi dock för matte och husse ville in och äta frukost. Min morgonmage kurrade förstås lite den med så jag fick smaka på lite frukostkorv. 


Det som är så underbart med att våren börjar närma sig är att solen värmer så skönt. På eftermiddagen brukar solen skina in i vardagsrummet och en ljusstrimma rör sig över soffan. Där ligger jag mer än gärna och njuter av solens ljus och värme. Kanske kan jag ligga och njuta lite extra länge idag eftersom det är långfredag... Ja, inte har vi bråttom precis någonstans än i alla fall.

 


Allt som oftast somnar jag till efter ett tag i solen. Sedan vaknar jag när solen förflyttat sig så pass att den inte längre värmer mig.


Någon direkt påskmiddag blir det inte här idag, men det gör inte mig någonting alls för jag har fått höra att det kommer bjudas på sviskon/plommonspäckad skinkstek ikväll och jag som alltid är så snäll och rar kommer självklart få en redig portion, det är jag säker på.


Påskharen måste jag ha missat för det finns ett påskägg liggandes här. Jag undrar inte vems det kan vara, för jag vet vems det är, det har jag nosat mig till. Matte gömde undan den när jag bad om att få den, suck... Hur länge ska jag nu behöva vänta? Till påskafton har jag hört och är inte det typiskt att då ha en långfredag hela dagen innan.  Det är inte alltid lätt att vara hund!


Jag önskar er alla en Glad Påsk och en massa gott i magen!

Nospussar :)


 
 
Aamor

Aamor

29 mars 2013 18:39

Det gäller att visa vem som bestämmer när man är ute och går, hihi!
Jag själv försökte nu ikväll och drog förbi gångstigen vi brukar svänga på, la en 2:a och ville sen gå vidare men matte sa att hennes rygg inte pallade den långa rundan så jag fick vända!
Åh vad spännande med ett väntande påskägg men det är lång tid att vänta på det!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

29 mars 2013 19:26

Visst är det så :) Och när det regnar vill man gå kortast möjliga :)

 
Kasper

Kasper

30 mars 2013 23:26

Jestanes, så söt du är...
Tur att det blivit påskafton nu, så att du äntligen fått ditt påskägg. :)

http://kasperiab2.blogspot.se

Laika

31 mars 2013 18:54

Ja du, som jag väntade på mitt lilla ägg :D Men nu är det å andra sidan redan tomt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards