laikagumman

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Torsdag...

Av Laika - 4 april 2013 19:04

Den snabbaste av snabba veckor, det är redan torsdag och imorgon är matte ledig. Så härligt. Idag var det jobb däremot och under förmiddagen var jag med matte på jobbet. Sedan åkte jag hem med husse.

Med torsdag som veckodag gäller ärtsoppa och pannkakor till middag. Dock blev det ingen ärtsoppa här idag, lite synd för jag tycker så mycket om det. Fast pannkakor är ännu godare och min mage ville äta en och en halv pannkaka med grädde på. Det där med grädde, knasiga grejer. Gott och fluffigt, men jag vet inte vem som gillar vem mest- Jag som gillar grädden eller grädden som gillar mitt skägg? Efter maten blir det väldigt mycket rengöring för att bli fin efter middagen igen. Det min tunga inte kan ta får min matta råda bot på.



 
 
Melody

Melody

4 april 2013 21:22

Så söt du är med en liten gräddklick i mungipan!
Jag älskar grädde, men och andra sidan tror jag inte det finns något som
jag inte äter!
I dag åt jag en rosgren med taggar på, trots matte protesterade!
Pussar från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

4 april 2013 21:49

Men hihi, du är tokig du. Det är bra att gilla allt för det underlättar utfodringen och variation är nyttigt, men rosengrenar med taggar på hör nog kanske till det som inte är helt nödvändigt :)

 
Ludde

Ludde

4 april 2013 21:25

Njäe, ärtsoppa är inte min grej men pannkaka med sylt och grädde sitter bra och visst är det skönt med en bra matta efter grädden... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

4 april 2013 21:48

Sylten brukar jag skippa :) Men mattan, ja den är ett måste efter maten :)

 
Aamor

Aamor

4 april 2013 21:48

Jag tror att du och grädden lever i symbios, hihi!
Pannkakor är gott när man är sugen på det.
Vad härligt att du får rå om matte hela dagen i morgon, smått avundsjuk men jag får rå om min på kvällen!
Det är så gott med dessa korta veckor, borde räcka att jobba 4 dagar/ vecka, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

4 april 2013 21:52

Jag håller verkligen med, fyra dagars arbetsveckor för jämnan vore bra det. Nu jobbar iofs min matte just bara fyra dagar, men inte varje vecka.

 
Kim

Kim

5 april 2013 00:09

Åh,så gott med pannkakor! Lite grädde i mustachen kan man väl tåla, bara man får pankisar.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

5 april 2013 14:23

Visst är det så, pannkisar är alla tiders :)

 
Kasper

Kasper

5 april 2013 00:12

Hej, Laika Gräddnos. :)
Så söt du är - och så påminde du just mig och matten om att ärtsoppa, det är bland det absolut bästa jag vet!
Mina katter får nästan alltid komma i närheten av min mat, men INTE när det vankas ärtsoppa! Jag brukar få smaka alldeles för lite enligt mig, men för mycket enligt matte...
(Så då är det väl lagom, när ingen är riktigt nöjd...)
;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

5 april 2013 14:22

:D Ja men visst är det gott? Det där med för mycket, lagom och för lite... hårfina linjer!

 
Frasse

Frasse

5 april 2013 17:05

Åh, grädde till middag, tänk om man kunde få det... *drömmer* Men har man som jag fått en liten, liten antydan till kulmage, så är det tydligen inte jam om den saken. Men matte ger mig en liten smakklick då och då, för hon kan inte motstå min ledsna, uthungrade blick i längden, hihi... :-)
Jättefin bild på dig!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

5 april 2013 18:06

Hihi, ja vi vet alla hur mästerkatten kan se ut med sina bedjande ögon, kan nog bara misstänka att dina ögon är ännu, ännu mer bedjande :) Och ja, vem kan motstå sådant? :)Det där med kulmage råder vi bot på med en massa motion här, tur det för att jag ju gärna äter så mycket, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards