laikagumman

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Laika - 5 april 2013 18:16

Vilken härlig dag, solen skiner och jag har gått på långpromenad. Jag har gosat med matte och åkt och handlat i min affär. Matte stod och tittade på massa tråksaker så jag blev otålig och började gnälla för jag ville gå till godisavdelningen och nosa lite. Förutom att välja godis och få provsmaka godisbitar av personalen så gillar jag även att kika under hyllplanen i jakt efter eventuella andra vovvar som också besöker butiken. 


Matte köpte en massa grejer men jag fick inte nosa på allt, för tydligen fanns där hemlisar till min födelsedag den 11 april. Däremot kan jag berätta om en mat som hon köpte på test till mig. Det är frysta förpackningar med olika råa maträtter i form  av lax, kyckling eller vom. Matte köpte en kyckling som hon tinade upp till min middag. Man kan, om man vill även steka upp maten men idag fick jag den rå. 


Verkligen smaskens.


Efter den smarriga måltiden som jag mer än gärna äter fler gånger gjorde jag min sedvanliga torkning på min dyna. Jag börjar alltid med att borra ner huvudet ordentligt i mattan så hela skägget torkas av.

   


Sedan måste man vända sig från höger sida till vänster sida, gnugga och gnugga.


Till slut blir man ren och fin och då passar det alltid bra att busa lite. Efter ett tag brukar jag låta magen smälta maten. Extra trevligt är det om jag blir klappad på magen i famnen på matte eller husse. Då påstår dom att jag till och med kan börja snarka, men det har jag då minsann inga bevis på så det tror jag inte på det minsta lilla.

Kvällssolen skiner än och vi ska nog ut på en runda snart igen för att njuta lite innan kvällspromenaden. Då är det bara mörker och kallt, fast i ärlighetens namn börjar även kvällspromenaderna bli lite ljusare. Härligt! 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards