laikagumman

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Laika - 9 april 2013 15:45

Idag när vi skulle ut på promenad valde jag vägen vi skulle gå. Inget som matte och husse hade något emot för de promenaderna brukar kunna bli ganska trevliga. Jag valde ingen skog idag, men däremot valde jag att gå ner till min å för att kolla läget där. Kan ni tänka att det inte fanns någon som helst is kvar på vattnet. 


En isfri å betyder att man genast måste springa ner för att kolla läget, men jag blev distraherad av alla smågrenar som är så trevligt tuggbara precis vid vattenbrynet. Jag doppade tassarna lite, men det var inget badvänligt vatten idag, alldeles för kallt.


Men är det inte badvänligt vatten för att det är för kallt så betyder det ju en annan sak- att vattnet är härligt kallt att dricka.   


När jag var klar med mitt åhäng gick vår promenad vidare. Det blev en riktig långprommis i solen. Matte har tittat på långtidsprognosen och säger att det ser ut som att det kan bli riktigt sköna temperaturer snart. Då ska vi vara ute och njuta vill jag lova. Fast det jag ser fram emot mest av allt just nu är min födelsedag på torsdag. Jag hoppas att jag får öppna paket då. Kan berätta i smyg att jag vet att jag kommer få göra det, för jag har sett ett paket på byrån. Jag har även frågat om det där paketet men matte sa att jag inte skulle bry mig... fnys... Jag som älskar att öppna paket. 


Ikväll ska jag äta tacos till middag, vilken kalasmiddag så här i början på veckan fast det är väl förstås..... matte och husse vill väl kalasa hela veckan för att något så speciellt väntar   

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards