laikagumman

Direktlänk till inlägg 14 april 2013

Första doppet för i år!

Av Laika - 14 april 2013 20:14

Vilken solig dag vi haft idag och härligt varmt har det också varit. Ja jag kan nog våga säga att vi haft en riktig vårdag faktiskt. När solen skiner på detta vis och värmen trycker på så är en långpromenad given. Matte blev glad som faktiskt kunde ta på sig sin nya vårjacka. 


Vi började gå, och vi gick och vi gick. Just idag blev det väldigt många hundmöten också, fast vi stannade aldrig och hälsade på några. Mindre roligt. Däremot kom vi till en å, inte min vanliga badplats men det är samma å som rinner även där. Jag tog mig en titt och kände att nu var det dags....


...dags för första doppet för i år.


Nu blev det kanske inte så mycket mer än ett magdopp för det var inte så djupt vatten där, men det räknas ändå, visst?


När jag plaskat färdigt fortsatte vi vår prommis och när vi kom hem fick jag vila en stund innan vi åkte hem till matteföräldrarna och hälsade på. Matte tog hem sina pelargoner som hon nu ska väcka till liv och jag fick busa och leka lite med Sheela.


Imorgon är det en mattedag, för hon är ledig från jobbet. Vi hoppas båda på kanonväder så vi kan vara ute massor. Tänk om våren är här för att stanna...hoppas, hoppas...          

 
 
Aamor

Aamor

14 april 2013 20:51

Du är en modig tjej du och självklart räknas det som ett bad!
Härligt att få ha matte hemma en hel måndag. Hitta nu på nått kul eller gosigt!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

14 april 2013 21:32

Det ska vi verkligen göra :) Vi är nog rätt bra båda två på att gosa så det kommer vi säkert göra en hel del :)

 
Ludde

Ludde

14 april 2013 23:51

Du var mej en modig en! Jag har inte ens sett öppet vatten ännu men skulle nog inte badat ändå! Hoppas nu att du och matten får en riktigt fin och solig dag i morgon! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

15 april 2013 13:57

Det blev det precis motsatta, regn och blåst. Verkligen inget roligt väder att vara ute i, men vi myser bäst vi kan inne :)

 
Kasper

Kasper

15 april 2013 00:07

Hej tuffing! :)
Klart badet räknas!!
Undrar om du får konkurrens från pelargonerna? Nej, du vinner säkert, tror du får gos hela dan. Eller i varje fall så mycket och länge du vill!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

15 april 2013 13:59

Ja, jag tycker nog att det räknas va :)
Det blev ingen konkurrens, hihi... jag var med och kollade noga på vad matte gjorde. Ibland kanske man får hjälpa till :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

16 april 2013 05:47

Klart det räknas! Hos mig har isen försvunnit i dagarna. Men jag dricker bara om jag råkar vara törstig. Badet får vänta tills det blir värmebölja!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

16 april 2013 19:18

Med regnet som kommit här nu så har mycket av snön smält undan. Visst ligger det kvar lite här och där, men det bådar nog ändå gott tror jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards