laikagumman

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Totalt ointresserad...

Av Laika - 18 april 2013 19:48









Ja, vad ska jag mer säga än att jag är totalt ointresserad av vad som händer utanför min bädd. Det har blivit varmare väder och snön är nästan helt borta överallt, men vart är solen? Det bara regnar ju och blåser massor. Ett hemskt tråkigt väder att vara ute i.


När matte skulle till jobbet imorse bestämde jag mig för att jag inte var ett dugg intresserad av att följa med i bilen. Fönsterblecken talar ju om när det regnar ute så jag hade minsann stenkoll. Matte frågade om jag skulle komma, men jag gjorde inte det. Sedan sa husse till mig att komma till hallen och då kom jag, fast sedan såg jag att matte tog fram min regnjacka och då tvärvände jag och bäddade ner mig i min bädd.


Aldrig matte, att jag tänker följa med i bilen.... Gör så att det slutar regna först.

   


Ja, jag behöver väl kanske inte säga att jag haft en hemmadag med husse. Dock fick jag vara ensam hemma i två timmar efter det att husse åkt på eftermiddagen till det att matte hann komma hem, men det gjorde ju ingenting. Jag har bara slappat och gosat, hoppat upp i sängen och legat på mattes kudde.


Imorgon hoppas jag på bättre väder.

 
 
Aamor

Aamor

18 april 2013 21:34

Det är bra med fönsterbleck som avslöjar regnet, hihi!
Du gjorde helt rätt att stanna kvar i sängen för vem vill gå ut i onödan vis blötväder!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

18 april 2013 22:17

Visst är det onödigt. Jag kan ju hålla mig jättelänge. Matte borde odla gräsmatta på balkongen tycker jag för där skulle jag alltid vara skyddad vid dåligt väder :)

 
Ludde

Ludde

18 april 2013 22:26

Skönt att dina människor är så förstående! Inte ska man tvinga ut någon i regnväder. Det verkar som om vi fått varannandagsväder och det ska väl vara bättre än regn varje dag... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

18 april 2013 22:38

Jag hoppas våren och sommaren kommer igång snabbare med regnet. När all snö är borta är det fritt fram för sommarvärme för min del :)

 
Kim

Kim

19 april 2013 06:57

Kom till mig på Gotland, vet jag. Här skiner solen. Och så blåser det så där härligt, att hela pälsen blir omruskad.
Snart ska matte ta ut mig på en långpromenad. Härligt!

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

19 april 2013 19:00

Åh, gotland som är så fint :) Vi har haft regn även idag, heltrist. Fast när det varit uppehåll har jag varit så vi har passat in det riktigt fint idag ändå :)

 
Kasper

Kasper

19 april 2013 22:56

Det är mycket trevligare med sol, till exempel så blir matte också trevligare då... :D
Jädrans blött är det ute, och jag tycker du väntar in vår och sommar på ett helt perfekt sätt. Fast jag för min del vill gärna ta en liten sväng ut ibland för att kolla att det verkligen är så eländigt där som det ser ut... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

20 april 2013 18:22

Du är en tapper hund du Kasper :) Fast idag har det ju varit kanonväder, så se... det kan bli bra ibland också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards