laikagumman

Alla inlägg den 20 april 2013

Av Laika - 20 april 2013 18:53

Från regn och blåst till sol och värme. Hur härligt som helst att det äntligen slutat vara så ruggigt ute. Jag blev jätteglad när jag märkte vilket fint väder det bjöds på när jag kom ut på min morgonrunda. Så glad att jag gåvägrade lite för jag ville försöka hitta en bra gräsplätt att ligga på och sola lite. Ja, gräs och gräs... lera kanske är mer rätt, för det är rätt blött och dant i gräset än. Och så kom matte och husse på att jag tydligen kan gåvägra ganska ofta- gåvägra när jag inte vill gå ut i regn, gåvägra när jag inte vill gå in när det är bra väder, gåvägra när jag inte vill gå utan bara ligga och slappa, gåvägra när jag vill åt något annat håll... ja, tydligen kan dom fortsätta säger dom men jag väljer att sätta punkt här. Jag måste väl också få säga vad jag tycker, visst? För det är trots allt så att jag ofta gör klokare val än både matte och husse, tycker i alla fall jag.


Nåväl, matte jobbade idag och när hon slutade gick vi för att möta upp henne. På hemvägen satt vi på en parkbänk och njöt av solen.


Det var en trevlig paus måste jag säga, och parkbänkens höjd gav mig perfekt utsikt. Jag höll koll på ett par vovvar som gick längre bort.


Till middag idag blir det kassler och potatis, mums.


Ha en skön helg och massor med nospussar på er!

   

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards