laikagumman

Alla inlägg den 29 april 2013

Av Laika - 29 april 2013 18:06

Igår frågade matte mig och jag ville kammas och så klart att jag ville det, det vill jag ju alltid när hon frågar. Men så tog hon fram så mycket mer än bara kammen och borsten. Där kom fram en sax, en trimmaskin och olika skär. Jag började genast gäspa och visa matte att jag skulle bli trött långt innan hon hade tänkt bli klar med mig, men det gav ingen verkan för nu åkte vinterpälsen av. Faktiskt väldigt skönt.


Sedan fick jag en varm dusch och efter det fick jag lite springfnatt, precis som sig bör. När jag var klar blev jag faktiskt riktigt söming så matte bäddade ner mig i sängen så att jag kunde vila upp mig lite.


Idag då, ja då åkte vi hem till Sheela och hälsade på. Vi lekte utomhus ett litet tag. Där fanns en massa godis som vi nosade fram och åt av. Hoppas det inte var något som låg där för att gräset ska bli grönt... då blir det jobbigt, jag som vill ha grönt gräs att rulla i. Det fick mig att fundera lite... Kan det vara så att jag åt upp det som gör gräset grönt? Ja, för inte ser det ut att vilja växa några strån här precis...

 


Eller? Jag lade mig ner för att se bättre. 


Sheela kom för att få svar på gåtan och efter noga undersökande såg jag att det visst börjar gro gröna strån i gräset. Då låg ju inte dessa godisar överallt på gräsmattan för att gräset skulle äta dessa utan de var ju till för oss.

   


Nog visste jag det hela tiden men när man får för mycket tid att fundera och bara längtar efter att få rulla sig i grönt och fint gräs kan ens tankar skena iväg lite. 


Nu är vi hemma igen och även fast matte var ledig idag blev hon tvungen att åka en snabbis till jobbet. Jag följde med och gnällde och pep lite på att det var så synd om mig som behövde följa med matte till jobbet när hon egentligen inte alls skulle vara där. Det har till och med regnat lite idag, och det blåser massor. Känns som att dom där starka vindarna har blivit vardagsmat nu. 


Senare ikväll ska vi åka och hämta hem husse från tågstationen och imorgon ska jag vara hemma med honom medan matte jobbar. Så omväxlande trevligt jag alltid får det   




Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards