laikagumman

Direktlänk till inlägg 5 maj 2013

Cykeltur och kalas.

Av Laika - 5 maj 2013 19:37

Jag vaknade ganska sent på förmiddagen och när jag kände mig vaken och redo gick vi ut på morgonrundan. Då var klockan strax efter elva. Matte säger sömntuta, men hon gillar ju också att sova. Vädret var kanonfint och solens strålar värmde ordentligt. Jag kände på mig att dagen skulle bli helbra. Några gräsrullningar som extra njutning på rundan fick det också bli.


Närmare tvåtiden frågade matte om jag ville cykla och självklart ville jag det. Jag fick även ta på mig min rosa fina scarf för matte tyckte att jag kunde vara lite extra fin en dag som denna, med både härligt väder och kalas.


På kalaset blev det en rejäl lasagnemiddag och det doftade så gott att jag genast bad om en portion. Till efterrätt fick jag och Sheela några leversnittar att mumsa på. Sedan sprang vi ute i trädgården och vilade i solen på altanen. Vi tittade också på bilder från matteföräldrarnas resa de varit på. Ja, jag orkade väl inte titta så mycket, jag låg mest och slumrade i mattes famn.


På hemvägen var det dags för en cykeltur igen. Redo i korgen.

 


Vi cyklade hem genom skogen. Sheela och mattemor följde med fast Sheela har ingen cykelkorg att sitta i. Hon springer på sidan av mattemors cykel istället. Det tycker hon är jätteroligt och hon är tempohållaren. Ibland går det bra snabbt.


När sagt hej då till mattemor och Sheela som vände om och cyklade hem till sitt fortsatte vi vår väg, och när vi kom fram till min å där jag brukar bada, såg vi två änder. Varför kan dom aldrig vara där när jag badar?


Vi njöt en stund i solen och kvällsvärmen som var innan vi fortsatte vår cykeltur. Jag hade kunnat stanna där hela kvällen och tittat på de söta änderna, allra helst badat med dom också men men, vi cyklade vidare. 

     


Lite längre fram fick jag syn på en katt också som sprang över vägen. Tänk så mycket och så bra man ser där från cykelkorgen. När vi var en bit från hemmet fick jag komma ner på marken och gå hem sista biten. Matte ledde cykeln sidan om sig och jag hade fullt upp med mitt. 


Nu är jag så trött, så trött. Hela dagen har bara varit en massa skoj. 

Vilket himla bra slut på veckan!



 
 
Aamor

Aamor

5 maj 2013 20:42

Inte alls konstigt att du är trött efter en sån rolig dag och det är ansträngande att cykla, hihi!
Det är superbra utsikt när man kommer upp en bit, tänk så mycket vi kanske missar eftersom vi är så korta!
Hoppas änderna är där nästa gång du ska bada och då kanske ni blir kompisar!
Du är så söt när du sitter i din korg!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

5 maj 2013 20:57

Ja, jag tror nog att vi kan gå miste om en hel del med våra korta ben men tänk så mycket roligt vi får också förstås :) Ja, änderna tänker jag i alla fall hålla utkik efter nästa gång jag passerar ån :)

 
Melody

Melody

5 maj 2013 20:56

Nu vet jag varför jag inte gillade min cykeltur i dag, jag fick ju inte ha någon rosa scarf och dessutom är inte min cykelkorg så där randig och fin!
Vilken härlig dag du har haft, lasagne... mums...
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

5 maj 2013 20:59

Hihi, ja jag kände ju mig prinsessfin i korgen idag men scarfen och allt. Det randiga och fina är mitt vindskydd som mattemor sytt. Under baken på mig finns en mjuk dyna i lika randigt och fint tyg. Jag har en massa plats och svängmån i den korgen om jag vill. Kan till och med ligga i den, fast det vill jag ju aldrig för då kan man ju missa något.

 
Ludde

Ludde

5 maj 2013 22:50

Du är så fin i din cykelkorg med scarfen runt halsen! Vilket härligt sätt att åka till kalas på. Perfekt att kunna se så mycket där uppifrån också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

6 maj 2013 10:27

Tack :) Ja, där i korgen trivs jag bra :)

 
Kasper

Kasper

6 maj 2013 00:01

Du är så söt i din vackra schal där i din fina korg. :) Fin utsiktsplats dessutom.
Och kalas och Sheela och allting - tror nog att du är supertrött och sover supersött just nu... :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

6 maj 2013 10:29

Tack :) Vid den tiden på dygnet som du skrev så sov jag verkligen sött. Hade gärna cyklat även idag men det säger matte att vi inte ska, fast kanske går vi till skogen istället :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards