laikagumman

Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Änder

Av Laika - 8 maj 2013 21:38

Återigen har jag visat husse vart matte jobbar. Vi släppte av henne utanför hennes jobb imorse, därefter åkte vi och handlade. När jag har vaktat bilen brukar jag få en godis som belöning, helt rätt! För det är hårt arbete att vakta bilen. Menar, ligga och låtsassova hela tiden för att inte visa att man vaktar tar ganska hårt på krafterna. Fast snart kommer jag inte få vakta bilen mer, för matte och husse säger att det böjar bli ganska varmt nu. 


När klockan började närma sig sju på kvällen stod vi redo utanför mattes jobb och väntade på att hon skulle komma. Då hade vi gått för att möta henne. Den här gången valde vi att gå hem skogsvägen. Det är förstås inte skogsväg hela vägen men halva i alla fall och det som är så bra med den här skogen är att det finns stora dammar där som är ändernas tillhåll. Det finns fina parkbänkar och små broar över vattnet så man kan njuta av naturen och titta på och kanske mata änderna. Idag tittade vi bara på änderna.


Imorgon är både matte och husse lediga, vilken vecka. Förhoppningsvis är det fint väder även imorgon så vi kan vara ute mycket. Ikväll började det dock regna lite så jag håller tassarna för att det passerar över natten.


Nu ska vi bara vila resten av kvällen, titta på film och kanske kan jag få bli klappad på magen under tiden. Det är en mycket bra idé tycker jag.

 
 
Ludde

Ludde

8 maj 2013 22:16

Tänk att du varit på mattens jobb två gånger idag. Det måste vara trevligaste att gå dit och tillbaks. Speciellt när du får gå skogsvägen och kika på änderna. Tänker du bli en sån där fågelhund kanske? Eller gillar du helt enkelt fågelskådning? När jag var valping tyckte jag det var kul att jaga upp dom i luften men nu tittar jag mest på lite avstånd... Hoppas du får en skön helg med resten av flocken! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

8 maj 2013 22:43

Jag vill ju väldigt gärna vara kompis med alla. Jag har ju haft ett marsvin som min vän och även råttor, ja husdjursråttor då. Så även änder hade gärna fått vara mina vänner. Jag har ju försökt simma med dom men dom simmar ju så mycket snabbare.

 
Aamor

Aamor

8 maj 2013 22:31

Änder är roliga att titta på, de flyter liksom bara där på vattnet!
Hoppas verkligen att regnet hos er drar vidare så ni kan ha långa mysiga utestunder i morgon när ni alla är lediga!
Börjar bli lite för varmt att passa bilen nu, matte kör alltid på ac rätt kallt om jag ska med men bara i nån minut och om bilen stått i solen innan!
Självklart är bilvakt ett hårt och slitsamt jobb. Kräver mycket godis efteråt ;)

Nospussar

http://http.aamor.bloggplatsen.se

Laika

8 maj 2013 22:45

Ja, ac i bilen är skönt. Då håller man sig sval, fast jag gillar ju förstås värmen. Jag är en riktig soldyrkare och dyrkare av värme över huvudtaget :)

 
Kasper

Kasper

8 maj 2013 23:08

Mitt bilvaktande är i princip också slut tills vidare, så bilen får klara sig själv fram till i höst.
Blir lite mer passa huset i stället.
Du är förresten väldans söt bakifrån också. :) Jag gillar dina öron skarpt. :)
Det regnar hos mig med.
Undrar varför det inte finns några änder i min sjö, det borde det göra, tycker jag.
Hoppas att du och de dina får en riktigt fin dag i morgon!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

8 maj 2013 23:44

Ja, klart att din sjö också borde ha änder... undrar om dom bara inte hittat dit än helt enkelt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards