laikagumman

Alla inlägg den 19 maj 2013

Av Laika - 19 maj 2013 23:18

Dagarna de passerar med väldig fart och imorgon är det måndag igen, fast som vanligt på på de flesta måndagar så är matte ledig. Passar mig helt perfekt, henne också för hon har lite ont i magen. Därför har vi inte gjort så mycket mer än bara gosat i sängen idag. Ett litet tag förflyttade vi oss ut på balkongen och där... där har matte kommit på en helt genial idé. Hon ville kunna känna känslan av barfota fötter i mjukt gräs och köpte därför ett jättefat och gräsfrön och började så. Nu har gräset vuxit sig fint och jag blev så lycklig över att matte ordnat en gräsmatta till.... mig! Hon påstår att den är till henne och hennes barfota fötter, men fatet som gräsmattan växer på är ju som måttat efter mig.


Jag lade mig ner för att visa matte att fatet och gräset ju visst är gjort till mig, även om hon inte visste det just när hon sådde fröna.

Jo, detta kan jag leva med. Det här är njutning, det här är livet.

 



Fast... vart är solen?


Det kom ingen sol. Hela dagen har varit mulen och regnet har hängt i luften. Husse har tagit ut mig på promenader men idag har jag hellre lekt inomhus och tagit hand om matte i bädden.


Igår var det melodifestivalen på tv och den missade vi ju inte. Här var det uppdukat med gottigheter och vi var laddade inför kvällen med gäster på besök och allt, men jag somnade ganska fort på min dyna i vardagsrummet. Dock efter att ha hälsat alla välkomna med lite bus och kel. 


Imorgon ska matte till tandläkaren för att kolla sina gaddar. Jag tänker inte följa med. Jag kan ligga på gräsmattan och njuta i solen under tiden, min gräsmatta.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards