laikagumman

Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Laika - 21 maj 2013 17:31

Så underbart soligt denna morgon startade och vad mer kunde väl passa bättre än att åka ut till skärgården för att äta lite mjukglass och låta mig plaska vid vattenbrynet. 


Men matte misstog sig, för inte plaskade jag bara vid vattenbrynet heller. Jag tog mitt första dopp i havet. Mycket kallare vatten än i min å, men minst lika roligt.

   


Matte och husse köpte varsin mjukglass och jag fick smaka efter att jag badat färdigt. Lite gräsrullande och njutning i solen innan vi satte oss i bilen och åkte hem igen.


På väg hem stannade vi till för att handla. Matte blev kvar i bilen med mig. Solen hade då gått i moln och det började kännas kyligare. En vit bil stod parkerad bredvid vår och jag tog mig en titt för att jag hörde ett skall. Där satt en kinesisk nakenhund och ville snacka med mig.


Ganska uppkäftig om jag ska vara ärlig, så mitt intresse dog ut ganska fort. Jag lade mig ner och väntade med matte på att husse skulle komma tillbaka. Förresten... i går kväll stötte vi på en svart katt som följde efter oss på sista rundan. Den ville med in i porten och husse lyfte upp den lille katten som inte var mer än bara några månader. Vi gav den lite gottigt att äta och den var jättehungrig. Sedan släppte vi ut den igen, men den ville inte gå sin väg. Vi var båda väldigt fascinerade av varandra och nu drömmer jag om att kanske denna katt kan bli som Aamors Peggy        


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards