laikagumman

Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Men alltså...

Av Laika - 30 maj 2013 19:12

Ibland är det inte lätt att vara en söt och hårig liten vovve. Tänk så mycket man kan få höra egentligen. Ja, nu är jag ju en liten ängel så inte finns det något illa att säga om mig, men matte håller inte riktigt med nu. Igår kväll när hon skulle in i duschen såg hon en svart prick på sitt ben och skulle vifta bort det med handen, men denna prick satt fast på hennes ben... och sedan kom paniken. Ja, det satt en fästing på matte. Den hade antagligen ganska precis bitit sig fast men matte fick bort den till slut och vem får då skulden för att hon hade en fästing på sig?  


Mattes teori är alltså att jag fått fästingen i min päls och tagit med mig den in och sedan har jag gosat vid fotänden i mattes säng och det är där fästingen liksom vandrat över till matte medan jag anser att fästingen säkert kom in med mattes sko eller så. Detta efter att jag fått vara ute och springa i skogen och i det höga gräset som är så mysigt att rulla i. 


Nåja, detta var snabbt övergående, ja paniken som matte fick. "Aja baja Laika, du får inte hoppa upp i sängen mer". Hihi, tillåt mig att skratta lite för vem skulle gå på den? Inte ens matte ju, hihi. Nej, mitt fästinghalsband är invigt nu och jag har blivit genomkollad så ingen mer fästing är på upptäcktsfärd. 


Sedan har vi gosat som vanligt igen. Tokmatte.

 

 
 
Melody

Melody

30 maj 2013 20:14

Fy farao för fästningar! Vilken tur att din matte hittade den så snabbt!
Nu har jag fått mitt nya bärnstenshalsband, men det var så stort så jag fick byta med Shakira! Inte en enda fästing har vi haft sedan vi började med de här halsbanden!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

30 maj 2013 20:54

Hmm, ja min matte ska kolla upp det där säger hon :) För här ska det vara slut på fästingar!

 
Aamor

Aamor

30 maj 2013 21:06

Ajdå så din matte hade samma bekymmer som jag hade men inte kan hon skylla på dig. Min matte har haft några fästingar utan att jag varit med henne så jag tror på din teori om skon!
Skönt att hon blev av med det äckliga odjuret i alla fall!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

30 maj 2013 22:57

Men visst, så ohyggligt att ens tro att jag skulle tagit den med mig in va ;) Nu håller vi tassar och tummar för att det inte blir mer fästingar varken för oss eller för er.

 
Kasper

Kasper

30 maj 2013 23:17

Dom där otäckstygen finns hos mej också. Fast här är det nog mest katterna som tar med sig dom in, trots Frontline. Fast dom brukar inte krypa över, så DU har säkert rätt i det där om skon. ;)
Tror för övrigt inte at nån fästing skulle vilja byta ut dig mot nån annan, så det kan vara en nackdel med att vara söt och go, hihihi...

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

31 maj 2013 20:18

Skönt med medhåll, så nu får matte faktiskt känna sig besegrad- Vi andra har rätt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards