laikagumman

Direktlänk till inlägg 6 juni 2013

Sveriges Nationaldag!

Av Laika - 6 juni 2013 19:14

Sveriges Nationaldag och mattes första semesterdag. Vi har riktigt kalasat den här dagen för nu har matte ledigt i två veckor. Sedan ska hon jobba ända till augusti innan hon är ledig två veckor igen. Lite uppdelat men ändå skönt säger matte. Inte nog med att det är en så bra dag idag, husse är också ledig plus att det är ännu en varm och härlig sommardag. Som grädde på moset åkte vi till min badplats igen. 


När vi närmade oss stranden såg vi att det fanns ganska många tvåbenta som var där och tog sina första dopp och lapade sol, men vid min sida av stranden var det tomt även idag. Jag fick massa spring i benen när vi närmade oss sanden. Ibland plöjer jag rakt igenom alla strån, idag zick-zackade jag mig fram, jättekul.


På väg till stranden hittade vi en jättebra pinne att kasta i vattnet. Det är ganska lätt att hitta pinnar där, kanske finns där fler än bara jag som gillar att jaga efter pinnar i vattnet. Väl nere vid vattnet kastade matte ut pinnen och jag sprang med fjäderlätta skutt ut i vattnet för att jaga fatt på pinnen.

 

Varje gång fångade jag in den och kom stolt tillbaka med pinnen.

 

Ser ni svallvågorna efter mig? Det är för att jag både springer och simmar lika fort som en racerbåt.

 

Allt roligt sker inte alltid ovanför vattenytan.... eller jo, det gör nog kanske det för där under fanns bara sten och några snäckor att titta på. Undrar vad änderna tittar efter när de doppar ner sina huvuden?

 

När vi ätit lite pick nick började vi gå tillbaka till bilen och då kom det minsann en kompis men vi fick aldrig leka för vi liksom passerade varandra. Men han fick det bra för jag jagade ju upp alla pinnar från vattnet så de låg redo vid strandkanten åt honom.

 

När vi kom hem grillade vi och jag fick en en hemlagad hamburgare med äggula. Vilken gourmetmiddag. Mycket nöjd och belåten med en fin dag som denna.    

 
 
Aamor

Aamor

6 juni 2013 21:49

Vilken härlig dag ni haft!
Så du ska rå om matte i hela 2 veckor nu, skönt va!
Hoppas ni får fint väder nu när semestern börjar så tidigt, fast det kan det nog bli för matte säger att de två senaste åren har det varit fint väder fram till matte börjar semestern! Vi hoppas på lagom varmt och regn på nätterna, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

6 juni 2013 21:55

Vi kan bara hålla med :) Sol och värme på dagarna och regnet, det kan komma på natten ja :)

 
Ludde

Ludde

6 juni 2013 23:55

Jojo! Egen strand med fina pinnar! Det låter härligt att få vara ledig ett par veckor och bara göra roliga saker. Plöja fram genom vattnet såg verkligen ut som om det hör till de roliga sakerna. Fina bilder det blev på dig! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

7 juni 2013 20:30

Jo men visst, matte har lovat att det blir fler baddagar om vädret tillåter, så då ska jag verkligen plöja mer i vattnet :D

 
Kasper

Kasper

7 juni 2013 00:49

En sån fantastisk nationaldag du har haft! Borde vara nationaldagar nästan varje dag. Precis sådana som i dag.

Och alla borde få fira nationaldagarna precis så som du firade din.
Undrar om jag kan få min matte att fira nationaldag i morgon/idag, för vi glömde alldeles bort det den 6 juni.

Fantastiska svallvågor du åstadkommer, förresten!! Imponerad!!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

7 juni 2013 20:28

Håller med, jag hade gärna haft sådana dagar varenda dag :)

 
Melody

Melody

8 juni 2013 21:46

Du är en riktig badbrud! Nog behövde du en hamburgare efter allt
spring i sanden! Vi önskar er en riktigt skön semester och hoppas
att ni får många härliga dagar på stranden!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

9 juni 2013 11:48

Tack så mycket. Vi hoppas på fler fina dagar så vi kan bada, fast idag är det bara regn, usch.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards