laikagumman

Alla inlägg den 19 juni 2013

Av Laika - 19 juni 2013 19:09

Värst vad matte och husse springer och roar sig på semestern... utan mig dessutom! Vet inte riktigt vad jag tycker om det... Jag nöjer ju mig med att springa och roa mig på till exempel stranden och måste i ärlighetens namn säga att både matte och husse missat något där. Istället gör de något för mig helt obegripligt, något på jättehög höjd.


Ja, de flög luftballong, i världens största luftballong dessutom där korgen kan bära 32 passagerare. Helt ovärdig information anser jag och jag ska även säga att jag mer än gärna stannade hemma, för i en sådan ballong hade jag aldrig satt mig i. Nej, jag låg hemma på molnmjuka kuddar och drömde mig bort till sandstränder och bad. 


Jag hann inte ens drömma klart innan de kom hem igen, värst vad fort det gick. Tog knappa fyra timmar och tur är väl det egentligen för matte och husse har en egen regel där jag aldrig får vara ensam mer än just fyra timmar. En regel dom ska ha eloge för egentligen, för jag har aldrig under mina 14 år varit ensam mer än max tre, fyra timmar.  Fast sen förstås är jag ju så snäll och charmig att ta med överallt också, hihi...


Vi hoppas på mer soliga dagar med mindre kalla och starka vindar, för dom har vi fått nog av nu. Detta gärna innan matte ska tillbaka till jobbet i nästa vecka. Tänk så fort det går när man har ens matte hemma.  Ja, nu får hon allt bara göra saker som jag vill, bada, sola, rulla i gräs, ha pick nick i gräset... ja, typiska Laika-grejer.


  


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards