laikagumman

Alla inlägg den 23 juni 2013

Av Laika - 23 juni 2013 18:47

Dagen började molnigt och väldigt blåsigt, även fast prognosen lovat solsken. Det kom att dröja till senare eftermiddagen innan solen ville titta fram. Då tyckte matte att vi kunde sitta och mysa lite på balkongen och inte är jag den som tackar nej till det precis. Matte fikade lite medan jag... ja, jag hade ingen fika!!!


Detta rådde hon dock bot på ganska fort med ett märgben. Hur gott som helst.

 


Jag arbetade på märgbenet i säkert en timme innan jag lade mig på den soliga delen av balkongen och njöt av värmen. Matte säger att hon ska tvätta av golvet på balkongen, men jag förstår inte riktigt varför... det doftar ju helsmarrigt om golvet nu när jag ätit märgben där. 


Matte blev rastlös efter dryga två timmar, då hade hon fikat, läst tidning, solat och slumrat till lite. Men vi fortsatte vår eftermiddag på balkongen, matte vattnade blommorna lite och plockade lite egenodlad sallad att lägga på tallriken till maten. Jag fortsatte njuta av solens strålar. 

 


Några långa promenader har det inte blivit idag. När vädret är som idag har jag bara mest lust att gnugga gräslukt i min päls. Då blir det lite svårt att gå samtidigt, när benen liksom pekar mot himlen istället för ner mot marken. 


Imorgon är mattes sista semesterdag så vi hoppas på fint väder då med så vi kanske kan åka och bada. Sova ska vi i alla fall göra länge.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards