laikagumman

Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Tidiga morgnar igen...

Av Laika - 26 juni 2013 20:27

Ja, då har vardagen funnit sig till rätta igen med arbete och allt vad det innebär. Jag måste återigen vakna tidigare än vad jag brukar göra annars... ja, både jag och matte gnäller faktiskt lite över det. Fast jag har hunnit få flera dopp ändå, och sandrullningar. Kolla vilken snygg nos jag fick.


Matte putsade rent den åt mig för jag ville inte bada bort det, fast när hon var klar sprang jag ändå ner till vattnet och simmade ett varv, hihi.


Jag har varit i min godisaffär och handlat plus ätit upp lite godis som låg på golvet, smaskens. Tänk vad våra nosar är bra, de kan hitta så mycket gott och spännande. Vi behövde inte betala för det som låg på golvet och som sen hamnade i min mage, bara det som husse lade på kassadisken. Snällt av dom.


Sedan har jag dessutom åkt och hämtat matte på jobbet idag. Skönt att vi alla är hemma nu, samlade igen. Det har börjat regna nu så kvällspromenaden vi tänkte ta i skogen kanske får bli en kortare variant... det vill säga om jag ens tänker gå när jag kommer ut... beror liksom på hur mycket det regnar. Men innan det ska jag nog vila lite, tänk om jag kommer vara för trött att gå ut om det regnar massor? Ja, den risken finns definitivt, hihi.

 
 
Kasper

Kasper

27 juni 2013 01:10

En sån service! Nosputs! :D Sån jag minsann jag ALDRIG fått. Matte skulle förresten inte hinna, eftersom jag själv snabbt som ögat antingen badar bort sand eller gnider bort den i gräs.
Jag har visst skämt bort min matte!

Jaså, din matte har börjat jobba igen. Men snart har non nog lite lediga mornar igen, ska du se! :)
Natti!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

27 juni 2013 18:25

Ja men visst, tråkvardag säger vi... speciellt när man fått smaka på sötman av att ha semester :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

27 juni 2013 12:12

Lilla Laika sandnos, du är då för busig, hihi! Både Matte och jag längtar verkligen till vår semester nu men hon ska jobba nästa vecka också, puh!

http://Bellas dogblogg

Laika

27 juni 2013 18:24

Åh, det kommer att gå så fort :) Vi har åtta veckor framför oss med vanlig vardag innan det blir mer semester... jag vill verkligen att de veckorna ska gå undan :)

 
Aamor

Aamor

27 juni 2013 18:44

Perfekt, först nospeeling och sen puts på det - den nosen måste blänka mycket nu, hihi!
Det känns hårt när vardagen börjar igen dels de tidiga morgnarna och sen att vara utan en medlem i familjen alla dessa timmar.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

27 juni 2013 22:56

Nej, vardagarna är inte alltid så roliga, i alla fall inte om man jämför med semesterdagarna :) hihi.

 
Melody

Melody

27 juni 2013 21:11

Så söt du är med sandnos! Jag skulle nog inte undkomma ett bad om jag hade sandrullat, för jag sover ju i mattes säng!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

27 juni 2013 22:54

Ja, en dusch är ju ett måste, för annars går man och tappar sand överallt som matte säger :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards