laikagumman

Alla inlägg under juni 2013

Av Laika - 9 juni 2013 11:48

Jag som ville bada idag med, men nu får jag bada i alla regndroppar där ute istället. Inte alls lika roligt, nej det är rent ut sagt inte ett dugg roligt att vara ute i regnet. Det åskar ganska ordentligt också så vi passar på att ha en riktig innedag. Vi gick ut på morgonrundan när det var uppehåll men det stoppade inte mig från att välja den absolut kortaste vägen att gå, för det kunde ju börja regna när som helst igen och då tänkte inte jag vara ute i alla fall. 


Det fixas och donas här hemma, mer än vanligt... Är det något på gång tro? Husses plånbok ligger på sängen och jag har lagt beslag på den, så ingen kan åka någonstans utan mig och plånboken. Jag kan tänka mig att åka och handla lite gottis till mig, det börjar sina här hemma. Men det får vänta tills det blir uppehåll där ute igen, fram tills dess tänker jag nog sova lite.... på plånboken.

 

Av Laika - 6 juni 2013 19:14

Sveriges Nationaldag och mattes första semesterdag. Vi har riktigt kalasat den här dagen för nu har matte ledigt i två veckor. Sedan ska hon jobba ända till augusti innan hon är ledig två veckor igen. Lite uppdelat men ändå skönt säger matte. Inte nog med att det är en så bra dag idag, husse är också ledig plus att det är ännu en varm och härlig sommardag. Som grädde på moset åkte vi till min badplats igen. 


När vi närmade oss stranden såg vi att det fanns ganska många tvåbenta som var där och tog sina första dopp och lapade sol, men vid min sida av stranden var det tomt även idag. Jag fick massa spring i benen när vi närmade oss sanden. Ibland plöjer jag rakt igenom alla strån, idag zick-zackade jag mig fram, jättekul.


På väg till stranden hittade vi en jättebra pinne att kasta i vattnet. Det är ganska lätt att hitta pinnar där, kanske finns där fler än bara jag som gillar att jaga efter pinnar i vattnet. Väl nere vid vattnet kastade matte ut pinnen och jag sprang med fjäderlätta skutt ut i vattnet för att jaga fatt på pinnen.

 

Varje gång fångade jag in den och kom stolt tillbaka med pinnen.

 

Ser ni svallvågorna efter mig? Det är för att jag både springer och simmar lika fort som en racerbåt.

 

Allt roligt sker inte alltid ovanför vattenytan.... eller jo, det gör nog kanske det för där under fanns bara sten och några snäckor att titta på. Undrar vad änderna tittar efter när de doppar ner sina huvuden?

 

När vi ätit lite pick nick började vi gå tillbaka till bilen och då kom det minsann en kompis men vi fick aldrig leka för vi liksom passerade varandra. Men han fick det bra för jag jagade ju upp alla pinnar från vattnet så de låg redo vid strandkanten åt honom.

 

När vi kom hem grillade vi och jag fick en en hemlagad hamburgare med äggula. Vilken gourmetmiddag. Mycket nöjd och belåten med en fin dag som denna.    

Av Laika - 3 juni 2013 14:49

Sommarvärme, sommarsol och sommardopp. 

Efter morgonrundan satte vi oss i bilen och åkte iväg. Efter ett tag började det dofta hav och jag började prata och fråga en massa, kunde det vara så att vi skulle till mitt hundbad?


Så sant som det var sagt. Vi kom fram dit och där var helt öde, inte en endaste en fanns där vilket matte tyckte var skönt så hon släppte lös mig och jag fick tokfnatt på en gång, sprang både hit och dit i ren glädje, så snabbt jag kunde dessutom.

     


Jag sprang rätt ut i vattnet och bara njöt.


Vi hittade dessutom en väldigt bra pinne att kasta.


Det blev ett dopp, två dopp, tre, fyra, fem....


Ser ni mig? Det är ganska långgrunt där. Till och med matte doppade sig, ja i alla fall sina fötter. Mer än så vågar hon nästan aldrig.

 



Mellan doppen kan man leka i sanden, gräva lite och så. Ett och ett annat sandrull blev det också.


Vid några ställen fanns det hur mycket snäckskal som helst. Där var det spännande att nosa. Matte försäkrade mig om att det inte fanns något gott att äta där. Jag fick min godispinne istället som följde med som pick nick i mattes väska.


När man ätit gottis och är alldeles nybadad är det skönt att vila lite, alltså dags för sandrull.

 


Sedan låg jag och njöt i solen ett tag innan jag tog nya dopp i havet.

 


Visst är det fint där på mitt hundbad?


Efter några timmar åkte vi hem och det var inte förrän vi kom till bilen igen som jag kände efter att jag faktiskt blev nöjd med badandet. Tröttheten kom över mig lite, så jag sov i bilen hela vägen hem. Inte konstigt säger matte, jag sprang, badade, grävde, sand och gräsrullade konstant från det att vi kom till det att vi skulle åka. Nu har dock molnen hopat sig och det blåser kallt. Allt blev så grått och mörkt, kanske kommer det regn snart? Vilken tur att vi hann åka och bada och njuta av det fina vädret på förmiddagen. 


Av Laika - 1 juni 2013 19:25

Morgonen började med kanonväder, men därefter har det inte varit ett dugg roligt. Ingen kan väl ha trivts att vara ute idag så som det har regnat? Jag har varit hemma med husse och som tur är gick vi en bra promenad redan på morgonen när vädret var snällt mot oss. Sedan har jag bara sovit. Om jag varit nödig? Nej, inte ett dugg. Inte så länge jag hörde regnet piska mot fönstret i alla fall. 


Matte jobbade idag, och när hon kom hem hade hon grejer med sig till mig. Säkert för att be om ursäkt för att hon sa att det var min fästing som bet sig fast på henne. Ja, i alla fall så tror jag att det är därför.

Jag fick en ny och fin pläd att ha i min bädd. Den är helskön och mjuk. Har redan provlegat den i några timmar och kanske sover jag där även hela natten. Men från det sköna till det roliga, jag fick en leksak också.


Visst är min leksak söt? Och jag.... jag ska friseras säger matte när hon såg den bilden på mig.

Hur som haver så provleker jag alltid mina nya leksaker och den här var ju helkul. Matte kastade iväg den och jag sprang lika snabbt som blixten och hämtade den.


Matte kastade iväg den om och om igen, och varje gång kom jag tillbaka med nallen till henne och så hade vi lite dragkamp innan hon kastade den igen. Till slut blev jag så trött att jag bara lunkade för att hämta leksaken.


Efter en massa bus passade jag på att äta middag och sedan vila på min nya pläd igen. Vilken bra lördag trots allt regnande.      

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards