laikagumman

Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

Sommarvärme

Av Laika - 9 juli 2013 18:18

Med matte ledig även idag passade vi på att gosa ordentligt, för imorgon är det dags för jobb igen. Vi har varit ute på väldigt långsamma småpromenader som mestadels innebar gräsrullningar för mig. Sedan bosatte vi oss på balkongen och där har jag gosat i skuggan. Matte tog ut min dyna som jag kunde ligga på och till råga på allt fick jag en godispinne att tugga på. Vilken kalasstund. 


Matte själv satt i solstolen och njöt en stund. Hade det inte blåst så pass idag så hade nog ingen av oss ens orkat vara på balkongen när solen började stå på. Känns lite som att det är varannandags-väder, i förrgår var det jättevarmt och skönt, igår var det inte alls lika varmt och väldigt svala vindar för att sen idag igen vara jättevarmt. Vädret säger att det ska regna imorgon och även om det är väldigt tråktigt så kan det nog behövas för gräset är lite torrt och stickigt att rulla på på sina ställen.


Nu inväntar jag på att middagen ska påbörjas, grillspett ska det bli och min mage kurrar redan av bara tanken.      

 
 
Aamor

Aamor

9 juli 2013 19:18

Viktigt att ta det lugnt när det är varmt och gräsrullningar kan svalka lite men stickigt gräs kan man vara utan.
Godis och matte nära på balkongen, kan knappast bli bättre!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

10 juli 2013 19:19

Ja men min dag var ju helt kanon, värre var det idag med allt regn... men nu kanske gräset blir lika skönt överallt :)

 
Melody

Melody

9 juli 2013 21:31

Helt perfekt väder har vi haft idag och jag har varit ute hela dagen!
Någon balkong har vi ju inte så mitt gräs hamnar på hallmattan (och ibland i mattes säng)! Den där godispinnen skulle jag gärna delat med dig!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

10 juli 2013 19:18

Du hade kunnat få en alldeles egen sån godispinne av mig kan jag lova :D Visst är det skönt med fint väder :D

 
Ludde

Ludde

9 juli 2013 22:02

Härligt med lediga dagar! Det där med grillspett låter perfekt! Mina människor åt sill idag och då kan man ju hålla sig för skratt! Skönt att det fortfarande finns några burkar lever i frysen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

10 juli 2013 19:15

Ja, burklever är bra mycket godare än sill :)

 
Kasper

Kasper

9 juli 2013 22:54

Ser verkligen toppenbra ut, det där. :) Balkonger och altaner är bra att ha. :) Till och med jag och matte tycker att det vore skönt med lite regn nu, för det är attans torrt i markerna.
Och så kan matte sitta vid den där förbaskade datorn utan att ha dåligt samvete...

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

10 juli 2013 19:14

Då fick nog din matte som hon ville idag va? Här har det regnat massor och kan du tänka att jag ändå behövt gå ut? Suck...

 
Kim

Kim

10 juli 2013 21:29

Men idag var det inget balkonväder. Men efter sol kommer regn...

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

11 juli 2013 21:53

Efter sol kommer regn och efter regn kommer sol och vilken tur är väl det :) Annars hade jag fått hålla mig så himla länge, hihi.

 
Frasse

Frasse

12 juli 2013 11:58

Förstår fullkomligt att du tog det lugnt och satsade mest på gräsrullandet under promenaden, det är jobbigt att kuta runt när solen gassar.
Låter härligt med det skuggiga balkongslappandet - och stickisen skulle jag gärna lagt tassarna på! :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

12 juli 2013 21:00

Att ligga lite på latsidan i detta väder är bara rena kalaset :) Så skönt tycker jag. Man kan gå på kvällarna när det inte är lika varmt längre :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards