laikagumman

Alla inlägg den 23 juli 2013

Av Laika - 23 juli 2013 21:46

Precis som rubriken lyder, precis så kan man beskriva alla mina frisyrer genom tiderna. 

Jag kom till familjen som en långhårig liten Laika i mina unga år.

 

Därefter började jag friseras mycket varsamt och från att ha varit en ganska lugn fröken började jag leva ut riktigt ordentligt i denna aktiva familj. Jag följde med ut i skogen, på joggingrundor, till stranden och så vidare. I skogen lärde jag mig att leta svamp så jag kan faktiskt hitta kantareller. Matte är ingen direkt svampplockare och vågar inte mycket mer än att komma hem med just kantareller som hon med säkerhet känner igen och nu hjälper jag ju henne dessutom att hitta dom.


När man rör sig så mycket i skogen kommer man hem med väldigt mycket saker i pälsen. Efter en och en annan fundering rök min långa päls till kort i ett nafs. Det var det bästa som hänt mig. Jag fick ett springryck efter friseringen och ville inte sluta springa, jag rullade och gnuggade mig på golvet och tramsade så mycket att mattemor fick säga till mig att det räckte så. Tramsa är för övrigt mattes ordval här. Jag hade valt något helt annat, men jag kan förbise det denna gång, hihi. Så från långt till kort blev det.


Sedan dess har min päls gått från kort till inte lika långt till kort igen. Det är lite årstiderna som styr hur mycket päls jag har på kroppen, men bilderna nedan förklarar bäst hur mina frisyrer ser ut idag. 




Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards