laikagumman

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

Slappedag!

Av Laika - 4 augusti 2013 16:34

Vilken sovmorgon jag tog.... i min mattes och husses säng. Matte hade redan gått upp och efter ett tag började hon fråga om inte jag ville gå ut idag. Jag hade inga behov av att gå ut just då, för jag sov ju så gott. 


Visst förstod jag att solen sken och att det var varmt ute, men när matte inte ens frågade om vi skulle åka och bada en dag som denna, så nej... då hade jag inte precis bråttom upp ur sängen. 


När vi väl kom ut hittade jag en fin gräsplätt att ligga på och jag tänkte slappa där hela dagen fast matte hade andra avsikter... som vanligt. Men bara för att matte tycker något annat betyder det inte att jag måste lyssna och lyda henne. Det slutade med att matte tog mig under armen och bar bort mig från gräsmattan innan vi kunde fortsätta vår förmiddagsrunda. Sedan åkte vi med bilen till matteföräldrarna och fikade lite samtidigt som de tittade på foton från deras resa. Jag sov i soffan under tiden och såg till att bli kelad med. 


Nu är vi hemma igen och snart ska jag äntligen få ligga i gräset igen. Vi ska ut och grilla och det förbereds och fixas nu. Det luktar så gott med alla kött och korvbitar. Det här kommer ju bli en bra söndagseftermiddag, bara en massa slappande på en massa olika ställen, hihi. 

 
 
Aamor

Aamor

4 augusti 2013 17:32

En perfekt dag med andra ord och en seger för dig för matte bar iväg med dig - du vet väl att du vinner då, hihi!
Jag själv vinner väldigt ofta och jag tror du gör det samma, hihi!
Hoppas du får smaka mycket av de där grillade godsakerna!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

4 augusti 2013 20:48

Hihi, ja du har rätt Aamor, det brukar kunna bli en och en annan vinst till mig ja ;)

 
Melody

Melody

4 augusti 2013 20:12

En slappedag blev det för mig också idag, för vad annat kan man kalla en dag med 6 timmars bilresa! Någon grillning ser det inte ut att bli här i kväll, för matte och husse de verkar lite sega medan jag har massa spring i benen! Tur att gräsmattan är stor så jag kan springa själv en massa varv!
Ha det gott och massa pussar från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

4 augusti 2013 20:48

Bilresor om inget annat kan ju ge en massor med spring i benen, tur att du har en gräsmatta :D

 
Ludde

Ludde

4 augusti 2013 22:31

Hm? Det är inte ofta det bjuds på sovmorgon här men jag tycker det är ganska skönt att få sniffa mig runt kvarteret och läsa vad som hänt sen kvällen innan. Ligga i gräset och vänta på grillbitar verkar vara en trevlig sysselsättning. Lite kel till efterrätt hör visst till vanligheterna hos dig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

5 augusti 2013 20:44

Absolut, kel är vardagsmat för mig, hihi... Matte, husse, mattes syskon, kompisar...ja alla blir bra till slut på att klappa mig :D En del får man jobba lite hårdare med, hihi.

 
Kasper

Kasper

5 augusti 2013 01:29

Bra dag, fast nog tycker jag att du ska få ligga oh slappa och rulla på gräsmattan precis hur länge du vill.
Tufft av dig att åtminstone göra motstånd! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

5 augusti 2013 20:43

Ja vad är det för hittepå att bestämma att vi ska göra annat än ligga på gräset, fast nu blev ju dagen trevlig ändå. Matteföräldrarna har ju en trädgård :D

 
Frasse

Frasse

6 augusti 2013 16:17

Vilken härlig slappardag du såg till att du fick, bra jobbat, kompis! :-) Och så grillning som avslutning, det är ju perfekt, kan nästan känna doften i mina nosborrar... *drömmer* :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

6 augusti 2013 21:01

Verkligen, visst fick jag :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

10 augusti 2013 10:52

Du sover nog godast i hela världen, tror jag! Du är så himla gullig där du ligger och trynar ;)

Gosiga hälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

10 augusti 2013 20:43

Ja, en konst är det allt att sova så himla bra som jag kan, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards