laikagumman

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Man ska passa på...

Av Laika - 6 augusti 2013 21:02

Det ska komma in ett ordentligt regnväder tydligen, i alla fall om jag ska lyssna på vad matte säger. Hon i sin tur lyssnar ju på vad de i tv:n säger. Själv vet jag inte vad jag ska tro, solen sken så fint idag och värmen trycker på. Det är just sådana dagar som man ska passa på att vara ute och njuta, för kommer det där regnet så vet vi alla att vi blir kvar inne, i alla fall jag.


Vi packade på oss gott att grilla, lite dricka och så gick vi ut. Grillhinken fick göra sitt jobb, men jag tycker den jobbar för långsamt för man får alltid vänta så på maten. Matte förklarade att det måste sluta brinna först innan man kan lägga på maten. Jag för min del hade kunnat äta köttet rått, men men... jag fick vänta jag med.

 


Jag gräsrullade lite, gick och nosade, drack lite vatten, fick smaka på förrätt och sedan fick jag vänta lite mer innan grillen var färdig. Men jag tog det lugnt. Satt och kollade läget då och då. 


Sedan blev det äntligen dags för lite mat, fast matte påpekar det där ordet: lite... för lite mat åt jag inte precis, men vadå... man blir ju hungrig av att vänta så på grillen :) 



 
 
Aamor

Aamor

6 augusti 2013 23:02

Man ska äta mycket när man nu får vänta så länge på mat, hihi!
Så fint du sitter!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

7 augusti 2013 22:34

Ja visst ska man? :D
Ja, det där är min sittstil, inte alltid men ofta :)

 
Ludde

Ludde

6 augusti 2013 23:22

Grillat är gott! Klart att man inte äter lite när man får vänta. Jag brukar nog få mitt ogrillat för det mesta för då slipper jag all grillolja som dom penslar på. Jag tycker det smakar bättre naturellt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

7 augusti 2013 22:33

Naturellt är för det mesta bäst, förutom när det kommer till makrill och lax, då gillar jag att ha gottiga såser till :D och till köttfärs med, hihi

 
Kasper

Kasper

8 augusti 2013 00:05

Säger bara SÖTIS!! Dubbelsötis!!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

8 augusti 2013 20:08

Hihi, tack :D

 
Melody

Melody

8 augusti 2013 07:21

Här är en som äter både med och utan grillolja! Och i väntan på att maten ska bli klar så äter jag både gurka och morötter! Visst gäller det nu att ta vara på dagarna,
men idag är det blött ute för här har det regnat lite i natt. Bra säger matte för ogräset har suttit som berg i jorden, så nu ska vi ut och rensa och fixa till jordgubbslandet!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

8 augusti 2013 20:08

Hoppas du hittar några goda gubbar i landet :D
Det där med grönsaker är dock inte min grej, kokta morötter går an, men annars får det vara :D

 
Frasse

Frasse

9 augusti 2013 11:42

Vilken cool position du intar vid grillen! Klart man måste hålla koll på godbitarna :-)
Bra att ni passar på att njuta av sommaren så mycket det bara går!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

10 augusti 2013 20:46

Hihi, den ställningen är en ganska standardställning för mig :) Då blir jag lite högre och ser allt så mycket bättre :) Matte brukar kalla mig för sin surikat när jag sitter så, hihi.

 
Kim

Kim

9 augusti 2013 23:38

Mmmmmmmmm, grillat är gott. Kramis!

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

10 augusti 2013 20:44

Mmm, visst är det? :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

10 augusti 2013 11:04

Klart att man ska passa på men jag håller med om att man får vänta på tok för länge på maten när den ska grilllas! Men gott är det! Grönsaker kan vara för min del fast kokt, kall potatis är jag tokig i, Mattes ordval!

Hungriga hälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

10 augusti 2013 20:42

:) Så roligt, mina potatisar glider ner i magen om det finns annat gott tillsammans :) men får jag välja så tar jag så klart massa köttigt före.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards