laikagumman

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2013

Kalas

Av Laika - 10 augusti 2013 20:46

Skönt med helg och en solig sådan dessutom. Den här veckan har det regnat en del och Oskar har varit på ovälkomna besök, men idag så... då sken solen som på beställning. Vi åkte iväg och firade mattefar som fyller år, visserligen imorgon men vi firade idag ändå. Och detta firades med grillat med en massa goda tillbehör och nybakat bröd. Jag fick mig en egen portion och blev mycket nöjd och belåten. Resten av den soliga kvällen firade jag mattefar i trädgården. Matte kopplade mig till löplinan för hon påstår att tomten inte sträcker sig ända över gatan där jag annars brukar kunna hålla till om jag är lös. Ibland är matte lite hopplös, så osamarbetsvillig liksom.

Nåväl, jag satt och njöt i solen minst lika bra där i det som nu verkligen ingår i tomten. Alla de andra satt på altanen och gottade sig i både sol och onyttigheter.


Jag prövade att plocka sådana frön som min kompis Ludde också plockat, men min matte uppskattade inte den hjälpen. Hon förklarade att vi inte har någon gräsmatta hemma och ska inte skaffa heller. Fast jag hade gillat att kliva på en gräsmatta direkt ur min bädd på morgonen. Då kan det ju omöjligt spela roll om det regnar ute eller om Oskar kommer på besök. Ja ja, återigen en osamarbetsvillig matte. Vart ska denna helgen sluta?


Vi är i alla fall hemma nu efter allt kalasande och ska vila våra magar med lite filmkväll. Minsta möjliga ansträngning och där gjorde matte i alla fall ett bra val, hihi.


Mätta kramar och hälsningar! 

 
 
Aamor

Aamor

10 augusti 2013 21:31

Jaha trädgården är inte så stor så den sträcker sig ut på vägen, ja dåå får de ju göra den större, hihi! Kanske bäst att du är i löplinan så inget händer dig, det hade varit förfärligt!
En liten gräslåda kunde du gott få ha vid din säng, räcker med 2x2 meter, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

10 augusti 2013 21:44

Ja men visst, absolut minst 2x2 meter :D

 
Ludde

Ludde

10 augusti 2013 23:05

Din mattefar måste ha uppskattat att bli gratulerad av dig redan dagen innan! Grillbitar passar bra på kalas! Jag tror att du kan samla lite gräsfrön i smyg när inte matten ser och sen skakar du av dom innan du kliver ned i din bädd! Det kan bli lite problem med bevattningen, men du får väl hämta lite vatten i vattenskålen så ordnar det sig nog... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

11 augusti 2013 12:51

Det kan nog komma att bli bra det där Ludde :) Jag har vattenskålen ganska nära min bädd så jag behöver ju inte springa så långt mellan bevattningarna ;)

 
Kasper

Kasper

10 augusti 2013 23:57

Har man ingen gräsmatta så måste man så klart anlägga en! Bredvid sängen, på balkongen - ja var som helst! Om det nu är så alltså att man har en Laika som vill ha en!
Fast du fick ju i alla fall komma på kalas. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

11 augusti 2013 12:50

Ja, matte hon säger att jag får nöja mig med de gräsmattor som finns utanför huset... Hmm... hon förstod nog inte riktigt grejen där :)

 
Kim

Kim

12 augusti 2013 00:18

Jag tycker nog ändå att det är bra att din matte är rädd om dig och kopplar dig, så du inte, av misstag förståss, springer ut och blir överkörd.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

13 augusti 2013 19:10

Så sant som det är sagt, man vet ju aldrig vad de där bilarna kan hitta på trots allt.

 
Melody

Melody

12 augusti 2013 07:49

Min matte hon har ju två frösamlare, så nu får både Shakira och jag en borstning innan vi får gå och sova i hennes säng! Hon har hotat med att vi får sova i egen säng om fortsätter dra in små gröna kullor i hennes säng, men det tror vi inte på!
Hur ska hon kunna sova utan oss?
Du är så supersöt när du sitter där på gräsmattan!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

13 augusti 2013 19:09

Precis, bara tomma hot, hihi. Sedan är det er matte som lyfter upp er till sängen ändå :) men det är ändå bra att de försöker ha regler för då kan de också få känna sig duktiga ibland :)

 
Frasse

Frasse

13 augusti 2013 16:05

Hmjam, kan förstå att matte ville säkra dig med linan, tänk om du hade kommit ivägen för en bil där på gatan... *ryser*
Låter mysigt och gott med grillmat!
Klart ni ska ha en gräsmatta, du får starta en övertalningskampanj och titta på matte med bedjande, ledsna ögon :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

13 augusti 2013 19:08

Hihi, ja det där med ögonen brukar ju kunna fungera ganska bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards