laikagumman

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Laika - 13 augusti 2013 19:10

Idag har jag tillbringat min dag i skogen med matte och mattemor. Vi har plockat blåbär. Min matte ville passa på nu när hon är ledig så här mitt i veckan. Vilken slappevecka säger hon, bara tre arbetsdagar den här veckan för att sedan gå på två veckors semester igen. Näpp, ingen som klagar här inte...


Vi var lite osäkra på hur det skulle se ut med blåbären där i skogen, vädret har inte varit det bästa för att blåbären ska bli många och stora men en si så där fyra liter fick vi i alla fall ihop under dom två timmar vi var i skogen, men då plockade vi förstås också lingon och letade lite kantareller.


Jag smakade på några blåbär som matte gav mig. Annars höll jag båda två sällskap.


Ja, i alla fall vid de tillfällen som jag inte hade något bättre för mig förstås. Som att klättra uppför berg för att få en bra utsikt, eller springa på spännande stigar som jag hittade.


I en svacka sken solen och värmde upp riktigt gott. Där valde jag att njuta lite av värmen från solens strålar.


Väl hemma är blåbären rensade och ställda i kylskåp. Det ska visst bli blåbärspaj till fika och blåbär till filen imorgon till frukost. Jag tror jag smakar av bären precis som dom är. Några svampar hittade vi inte i den skogen i alla fall, fast vi har en annan skog som vi brukar åka till för att plocka sådant, så enligt matte kommer det att bli fler turer ut till vildmarken.


Efter en sådan dag i skogen blir man hungrig på kvällen och jag ska få leverfärs med ris. Skulle inte förvåna mig om matte och husse åt blåbär till middag också, hihi.

      

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards