laikagumman

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Laika - 18 augusti 2013 12:52

Vilken lugn och skön söndagsmorgon. I två veckors tid kommer nog varje morgon bli rätt lugn, för här firar vi in två veckors semester igen. Hela gårdagen gick till nedrivning av tapeter, mindre kul för min del kanske. Idag ska nya tapeter upp på väggarna i vardagsrummet och jag... ja, jag sover nog bort den stunden tror jag bestämt. När matte-husses säng står tom kan jag bädda precis som jag vill. Matte frågar sig hur mina öron kan hamna som dom gjort men det gäller ju att ha ordning på öronen så dom inte tovar sig med varandra. Man vet ju aldrig...


Ut ska man ju också emellanåt. Solen skiner ute även om det blåser hiskeligt mycket, men det betyder ju inte att jag vill in och tapetsera för det. Gräset är svalt och skönt att ligga på när det är varmt. En och en annan gåvägran hör till dagar som dessa.


Anledningen till denna gåvägran var att jag skulle gräsrulla lite.


Matte väntade snällt och satte sig ner i gräset med mig en stund. Kanske finns där någon mer som inte vill in och tapetsera?


Bjuder moder natur på fint väder imorgon med ska det visst bli lite äventyr. Så spännande...


     

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards