laikagumman

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Laika - 21 augusti 2013 20:48

Här har det tapetserats och kommit en släng av magont och feber hos matte. Jag har vårdat henne till sängs och snabbt som attan blev hon bra igen och idag packade vi ihop oss för att åka på äventyr. Detta var tänkt att göras redan i måndags, men så blev det ju inte eftersom jag fick vårda en sjukling istället.


Vart skulle vi idag då? Friska, pigga och krya... Jo, vi åkte bil en stund och sedan kom vi till en hamn och där gick vi ner till båtarna. Jag kollade på matte och hon sa att vi skulle åka med båten över till Utö. Båt är spännande även om jag inte åkt så där väldigt ofta, men jag vet hur man ska njuta av havsdoften och vindarna ändå. Jag såg till att matte höll mig ordentligt i famnen så att jag kunde luta ut med huvudet ordentligt. Ibland stänkte det upp lite vatten, uppfriskande. Nästan så att båtresan gick alldeles för fort för min smak.

 


När vi kom iland på Utö inhandlade vi lite picknick och började vår vandring. Vi gjorde en avstickare på en stig som jag valde och det visade sig att vi hamnade nere på en strand. Där satt jag fint och väntade medan matte och husse dukade upp räksmörgås, skinksmörgås, drickor och gottis. Köttbullar och godispinnar till mig. Ni kan ju bara ana hur gott det doftade just då.


Efter att ha mumsat på allt gottigt ville jag bada lite. Jag letade upp en bra pinne som matte fick kasta några gånger.

   


Sedan ville jag visa pinnen hur skönt det är att rulla i sanden efteråt, så jag grävde en spagrop till den.


Därefter rullade jag mig också i sanden.


När vi till slut kände oss klara fortsatte vi vår vandring på ön. Vi gick upp för backar och ner för backar, genom skogsstigar och på större vägar. Vid ett tillfälle hamnade vi högt uppe på bergen och där satt vi i solen och bara njöt. Vindarna var svaga och varma, vilken sommardag.


När vi efter en dags vandring började gå ner mot öns hamn igen stannade vi till och köpte glass. Jag åt en till godispinne och drack mitt kalla vatten. Jag bad om en liten smakbit av glassen och när matte skedat upp en liten kula vaniljglass till mig valde jag att istället rulla mitt ansikte i det??!! Matte förstod ingenting men vadå, det var ju svalkande och skönt. Dessutom har jag hört att det gör under för pälsen, men den effekten lär jag ju inte få veta av eftersom jag fick gå och bada bort det. Hemma har jag fått duscha också.


Vi låg på gräset nere vid hamnen i säkert en timme innan båten kom för att hämta hem oss. Vi hade nog kunnat ligga där i flera timmar till. Det var så avslappnande och skönt. Väl hemma störtdök jag ner i min bädd, så trött och så nöjd med dagens äventyr.     

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards