laikagumman

Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av Laika - 30 augusti 2013 16:16

Snart är även denna semesterperiod slut, konstaterar matte. Det är ju då det kommer ta sån tid innan man får semester igen, innan man kan bada på nytt, gräsrulla och sola, åka på utflykter och bara njuta varje dag, konstaterar jag. Men matte tröstar mig med att vi ju har våra lediga dagar varje vecka, dom varar ju trots allt från två till fyra dagar och det kan man verkligen inte klaga på. Vi får fortsätta ta med oss semesterkänslorna in i hösten som nu verkar vilja storma fram. Fast det finns ju bra saker med hösten också, då kan man plocka svamp med matte och det gillar jag.


Idag däremot har vi försökt hålla oss kvar hos sommaren. Solen skiner förvisso inte så mycket idag men det är ändå varmt och skönt. Vi åkte ut till matteföräldrarnas landställe och plockade på oss en massa äpplen och åt hallon. Ikväll ska det bli äppelpaj. Därefter åkte vi ner till badet som ligger alldeles i närheten. 


Det finns massor med kottar där i skogen precis bakom sandstranden och en del ville visst bada.


Jag är inte den som inte hjälper till när jag ser att någon vill bada.


Jag tog kotten i munnen och gick ut i vattnet och släppte ner den. Kottar är jätteduktiga på att simma, så vi lekte och plaskade där ute i vattnet ett tag.


Sedan skulle jag upp för att fråga om fler kottar ville bada.


Men just då blev jag distraherad, för matte hade släppt lös mig och jag fick syn på en familj som låg på en stor filt långt bort på stranden. Jag fick ett tokfnatt och sprang dit så snabbt jag bara kunde. Matte ropade en massa, men jag hörde inte vad... Vinden susade ju i mina öron. Jag stannade någon meter framför dom och viftade på svansen. Alla i den familjen började klappa på mig och när jag gosat klart sprang jag tillbaka till matte. Hon vinkade till dom och ja.... jag antar att hon försökte be om ursäkt men jag förstår inte varför. Dom har ju också rätt att finnas där på stranden tillsammans med oss. Nåja, jag fortsatte leta kottar och när jag badat och busat klart gick vi till bilen igen och åkte hem.


Jag ska inte äta någon äppelpaj men däremot pannkakor. Mums!


Tänk att det är fredag redan, trevlig helg på er alla fina vänner. Nospussar!   

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards