laikagumman

Alla inlägg den 13 september 2013

Av Laika - 13 september 2013 18:50

Ut i skogen, leta svamp men vi är visst för tidigt ute för inte kom vi hem med något att hurra för. Nu är det som så att matte och mattemor inte är några svampmästare precis och håller sig enbart till kantareller som de i vanliga fall brukar kunna få hem i mängder, men inte idag inte. Vi får nog ge oss ut på jakt igen om några veckor, kanske behöver dom bara växa på sig lite?? Däremot sken solen i skogen och det var så fint och mysigt.


Jag lägger mig gärna ner hela tiden och vill svalka magen på alla skuggiga platser när vi är ute och matte piper lite om att vi inte kan stanna till precis överallt så fort jag blir lite varm i rocken. Jag tycker att det går alldeles utmärkt... men när vi kom hem så plockades det fram både trimmer, sax och borste. Jag friserades, så nu är alltså all päls kort och magen är nästan bar. Tassarna är pälsfria och fina undertill så nu halkar jag inte omkring på golven hemma heller. Öronen toppades lite, svansen likaså. Jag tenderar att bli lite uttråkad när matte klipper mig för det tar lite längre tid när hon gör det i jämförelse med min frisör vill säga. Men med en och en annan godis som åker ner i magen under tiden så går ju det också bra. 


Sedvanligt springfnatt efter friseringen- check!


Till middag fick jag dessutom något helsmarrigt, nämligen makrill i tomatsås. Det gäller att rensa tallriken ordentligt, inget lämnas kvar när så god mat serveras.


Nu är det helg fast både matte och husse jobbar imorgon. Men det gör inte mig så mycket för jag ska få vara hemma hos matteföräldrarna och ligga i trädgården, tjohoo!


Önskar er alla en härlig helg fylld med solsken! 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards