laikagumman

Alla inlägg den 14 september 2013

Av Laika - 14 september 2013 18:05

Jag var hur pigg som helst när matte väckte mig vid halv nio och sa att vi skulle åka iväg till matteföräldrarna. Solen värmde skönt redan på morgonen och jag var jätteglad när jag kom hem till dom. Jag sprang in och hälsade på mattemor och mattefar, och min matte sa hej då och gick till jobbet.


Efter lite mys och altanhäng ville jag gå ut i trädgården vilket jag också fick. Jag höll noga koll på vad mattefar pysslade med men efter en stund ville de att jag skulle gå in igen. Jag gick in via garaget och såg att ytterdörren var öppen, så jag sprang ut igen. Mattefar ropade att jag skulle komma men det gjorde jag inte. Jag hade ju blivit lovad att få vara ute i trädgården ju. Det slutade med att mattefar fick hämta mig och bära in mig. De skulle åka och handla.


Men som räddaren i nöden kom min kära mattesyster som bor i en lägenhetsdel i huset och frågade om jag väldigt gärna ville vara ute. Det ville jag, så vi gick ut tillsammans och mös i trädgården hela eftermiddagen. Jag var ute till och med efter att mattemor och far kommit hem igen. 


Jag har gräsrullat massor och jag har kunnat svalka mig hur bra som helst nu när pälsen är kort.


Och ja, så här ser man ut efter en gräsrullning. Lövoronen som jag skaffade mig var jättesnygga, men det prasslade så dant att jag inte hörde annat.


Efter att ha skakat av mig alla löv, nästan alla löv, njöt jag lite mer i trädgården. 


Jo, jag har fått jaga pinnar också. Verkligen en bra dag! 

När matte hämtade mig hade jag förflyttat mig från trädgården till altanen igen. Vi tackade sedan för oss och åkte hem. Snart blir det middag och sen ska vi åka och hämta husse. Därefter blir det bara kvällsmys och kanske lite gottis. Ordet kanske gäller bara för matte och husse, jag SKA ha gottis, hihi.


Trevlig kväll på er alla :D

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards