laikagumman

Alla inlägg den 18 september 2013

Av Laika - 18 september 2013 19:26

Det bara regnar och regnar och mer ska det komma. Jag gör rätt i att bädda in mig i mattes och husses täcken på morgonen när de klivit upp, och så har de mage och tro att jag har lust att följa med ut på morgonrundan. Tss, de kan väl gå den själva. Jag sover så bra bland varma täcken, under tak, utan blåst och allt det där hemska regnandet. Inte en endaste regnkappa i världen skulle få mig att vilja gå ut just nu.


Till min stora glädje slutade det att låta där ute, det måste ju betyda att det inte regnar mer. Därför tyckte jag att vi kunde gå ut vilket vi också gjorde. Jag passade på att både busa och springa av mig, fick till och med välja promenadväg själv. Det blev ändå ingen jättelång runda för jag känner lukten av regn och måste ha ett säkert avstånd att hinna hem om himlen skulle öppna sig.


Ja, inte har jag egentligen så mycket att blogga om nu när jag bara söker skydd från regnet. Sova är en bra sysselsättning vid tillfällen som dessa, se till att bli kammad och klappad är också bra. Kanske att jag springer och tar fram en leksak eller två... men det får vänta ett tag till.


Hoppas det inte regnar på er!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards