laikagumman

Direktlänk till inlägg 27 september 2013

Vindsus i öronen

Av Laika - 27 september 2013 14:57

Solen skiner i Helsingborg och jag njuter av det fina vädret och de friska vindarna för ja, här blåser det bra mycket mer än vad det gör hemma hos oss. 


Penny har en egen trädgård som är helt inhängnad och det betyder att vi mer eller mindre kan springa ut och in precis som vi vill. Hur bra är inte det? Jag inser att vår visit kanske är lite för kort ändå, för imorgon bär det av hemåt igen. Fast hemma finns ju matte som saknar mig, henne måste jag ju komma hem till och ta hand om. Hon hälsar att det är ovant att inte ha någon Laika hemma att gå ut med, gosa med, leka med, mysa med... Förresten så saknar jag henne också.


Här sitter jag och Penny ute i trädgården tillsammans med våra hussar. Penny är en söt liten Coton de Tuléar.


Utanför tomtgränsen, bara över gatan finns en stor äng som vi sprungit på en del. Verkligen jättespännande dofter här nere i Helsingborg. Penny är cool-lugn och håller istället utkik efter kompisar att introducera mig för. Dessvärre mötte vi inga sådana men hon säger att det finns några stycken som bor här i närheten.


Igår kväll såg jag att Penny blev kammad av sin husse, så jag satte mig i kö precis intill hans fötter och väntade snällt på min tur. Sedan blev även jag kammad. Jag har fått sova på soffan också. Tänk att man kan ha det så bra på så många ställen egentligen, jo det här är verkligen livet :)


Soliga och blåsiga kramar på er!

 
 
Ludde

Ludde

27 september 2013 16:38

Jag längtar faktiskt efter dig med! Helsingborg låter väldigt avlägset! Så skönt att du har Penny som kan guida dig runt! Vilken bra husse som förstod att diu ville bli kammad också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

27 september 2013 16:44

Snart är jag hemma igen :) Och det bästa av allt är att jag nu ska få visa Penny runt för hon ska följa med :D

 
Kasper

Kasper

27 september 2013 18:48

Inhägnad tomt verkar ju jättebra. Fast jag brukar ju vara lös ändå, förstås. :)
Tänk att frivilligt vilja bli kammad...
Klart, att du har det jättebra där du är, men så är det ju det där med matten. ;) Klart att du gärna åker hem! Trots att du har det så bra. Men jag ser nu att Penny ska följa med, och det är ju bara toppen! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

27 september 2013 19:50

Ja, hon ska komma på snabbvisit hon med för hennes husse ska upp till stockholm och flänga lite ;)

 
Melody

Melody

27 september 2013 19:39

Visst blåser det här nere i Skåne, men de här dagarna har vi haft sådan tur att det varit lä på vår innergård så det har varit rena sommarvärmen och jag har legat ute och njutit av det fina vädret! Nog vet jag att man kan ha det bra på många ställen, men inte sjutton får jag ta med mig några bästisar hem! Så bra du har det!
Puss till dig och en tröstepuss till din matte som sitter och längtar efter dig!
Din Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

27 september 2013 19:48

Åh så skönt med sommarvärme, hösten kom alldeles för fort tycker jag. Jo, min kompis får följa med hem på besök hos mig, jätteskoj ska det bli :)

 
Aamor

Aamor

27 september 2013 20:50

Vad synd att ni inte träffade på några av Pennys kompisar men ni hade ju varandra i alla fall.
Ska en bli kammad så ska bägge bli det för det får inte bli orättvist, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

28 september 2013 13:29

Precis Aamor, rätt ska vara rätt :D Så vi turas om att kammas även här hemma hos mig :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

28 september 2013 10:47

Så härligt du har det på din lilla semestertripp med Penny, trädgård och ängar att springa på. Och hussarna förstås som ordnar till en Hundfrisörsalong åt er med kösystem och allt ;) Klart att matte saknar sin lilla Laika men du kommer ju snart hem igen.

Soliga men kyliga hälsningar
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

28 september 2013 13:32

Hihi, ja vi har haft det riktigt härligt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards