laikagumman

Alla inlägg den 29 september 2013

Av Laika - 29 september 2013 15:15

Nu är vi hemma igen, vi kom hem tidigt i går morse och idag har Penny och hennes husse redan åkt tillbaka till Helsingborg. Allt ska gå så fort när helgerna är så korta, hur har de där tvåbenta människorna som bestämmer sånt tänkt egentligen? Men hur som haver så var hela visiten nere i Helsingborg och besöket här uppe mer än trevligt.


Jag har visat Penny mina favortigräsmattor och vart man kan läsa de bästa nyheterna. Här inne har jag bjudit upp henne i matte-husses säng och visat henne att min matte kan bjuda på godis när man sitter fint och väntar.


Mattan som vi för övrigt sitter på är min favoritmatta. Där brukar jag kunna samla lite leksaker och jag tog med mig två leksaker till mattan för att erbjuda Penny att också få leka med en.

"Här Penny, den här kan du få leka med"


Men Penny bara tittade avvaktande på mig...

"Du kanske vill veta varför det här är min favoritmatta? Jag ska visa dig så kommer du nog att förstå, vi kan ju leka med nallarna sen"


Nu förstod Penny, klart att man älskar en sån matta när man kan rulla och knåda sig så bra på den. Därefter gick hon fram till en av leksakerna och vi lekte en stund innan vi gick ut igen. 


När Penny åkte hem följde vi med ut till bilen och vinkade hej då. Jag hoppas att vi ses snart igen.

Nu ska jag vila och sova ikapp mig, det har hänt mycket den här veckan. Är säkert pigg igen till kvällsrundan :)   

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards