laikagumman

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

Arbetsledare

Av Laika - 13 oktober 2013 12:46

Både matte och husse jobbade igår. Därför blev jag avsläppt hos matteföräldrarna, men inte skulle vi stanna hemma hos dom inte. Nej, vi åkte iväg till deras landställe. Just nu är det bara en tomt men så småningom ska det även byggas ett hus där, men först måste det röjas och fixas, träd och buskage sågas ner, grenar eldas upp och marken röjas. Allt innan rör och ledningar kan dras i marken.


Jag blev fastspänd på en löplina så att jag skulle hålla mig kvar på tomten. Annars är jag väldigt duktig på att gå på egna upptäckstfärder, fast just idag var ju jag arbetsledaren på tomten så inte skulle jag väl lämnat min position heller även om jag varit lös.


Som dom röjde, jätteduktiga! Fast inte tror ni väl att jag bara satt och tittade på? Nej, jag hjälpte självklart till att både gräva och flisa ved till brasan som vi hade på tomten.


Solen sken och vädret var helt kanon, varmt och skönt. Efter hårt arbete och korvgrillning behövde jag lapa lite sol.


Det börjar hända saker på tomten nu, bara en massa sten, sand och jord kvar. Det godaste äppelträdet sparades. Annars har det rykt både ett och ett annat äppelträd, ett dåligt päronträd och hallonbuskar i överflöd. Jag fick vid några tillfällen visa vart det behövdes grävas mer.


När matte hämtade mig på kvällen var jag heltrött. Då säger hon att jag ska få duscha när jag kommer hem. Vadå liksom, lite röklukt och jord i pälsen är väl inte hela världen? Jag ville ju bara gå och sova men matte sa att jag skulle gå in och duscha, så jag gick in i badrummet och satte mig på badrumsmattan och väntade på henne. Sedan blev det en varm och skön dusch.

 

Jag älskar ju att duscha, det är så mysigt och efteråt blir jag alltid fönad. Jag som trodde jag var trött, men duschen gav mig ny energi. Jag fick lite springfnatt och busade, sedan åt jag en godispinne och avslutade kvällen med magkillande i soffan. Då somnade jag tungt. Vilken underbar dag!

 
 
Aamor

Aamor

13 oktober 2013 16:33

Som du jobbade där, blev helt utmattad av att bara läsa det!
Spännande att bygga ett ställe på landet som du kan hälsa på och mysa i.
Är ju en hel del som måste göras innan allt kan påbörjas.
Tror nog inte att matte och husse ville ha en massa jord och grus i sin säng, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

13 oktober 2013 21:23

Nej, matte muttrade om något sådant ;) Men nu fick dom ju en goddoftande liten Laika i sängen, även om jag försökte dölja en och en annan fis :)

 
Kasper

Kasper

13 oktober 2013 16:46

Du är absolut den perfekta arbetsledaren, som inte drar dig för att ta ett och annat handtag själv! Verkar inspirerande på arbetarna. :)
Olika faller ödets lotter - jag blev spolad med vattenslang (sjövatten) utomhus häromdagen! Du får en varm skön dusch inomhus...
Fast nu är sjövattenpumpen avstängd för i år, så behöver jag dusch så får jag också den inomhus med varmt vatten. :) Skönt!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

13 oktober 2013 21:21

Vad skönt att höra Kasper, att du nu vid eventuella duschar får dom inomhus :)

 
Ludde

Ludde

13 oktober 2013 19:43

Oj va du har jobbat! Ett stort ansvar att vara arbetsledare men inte hade du väl behövt jobba också. Visserligen är du nog den bästa på att flisa ved men de andra kan nog lära sig om de ser på. Tur att du tycker det är så skönt att duscha... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

13 oktober 2013 21:20

Hihi, ja nog har de att lära för aldrig att jag sett någon av dom flisa ved som jag :)

 
Kim

Kim

13 oktober 2013 23:09

Tur att de har dig. Du leder och fördelar arbetet samt ersätter kompostkvarnen. Vad skulle de göra utan dig?
Men det där med att du tycker om att duscha - där tycker vi inte lika, du och jag. Jag anser att det är ett nödvändigt ont. Som tur är, förstår min matte min avsky för schampostank. och använder bara sånt, när jag rullat i bajs från kor, döda fiskar och annat väldoftande.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

13 oktober 2013 23:46

Hihi, min matte skrattade jättehögt när hon läste din avsky av att stinka schampo :) Visst är det bra konstigt egentligen att man måste duscha bara för att man rullat i lite bajs, det som ju är så naturligt ;)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

20 oktober 2013 13:21

Vilken liten sötnos badkaret! Klart du måste duscha och bli fin efter allt jobb du gjort under dagen

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

21 oktober 2013 19:49

Ja, roligt hade vi den dagen :) Och det var riktigt skönt med en dusch efteråt trots allt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards